خدمات دوراپزشکی در طرح تکام قابلیت اجرایی دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: خدمات دوراپزشکی در طرح تکام برای تمامی روستا‌های استان قابلیت اجرایی دارد.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: خدمات دوراپزشکی (ارتباط پزشک با بیمار بدون نیاز حضوری) در طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) برای تمامی روستا‌های استان قابلیت اجرایی دارد.

غریب افزود: یکی از کار‌های بسیار خوب در قالب اجرایی شدن طرح تکام را می‌توان همین مباحث پزشکی و درمانی نام برد که مهم‌ترین آن تحقق خدمت دوراپزشکی در روستا‌ها است.

وی تصریح کرد: در خدمت دوراپزشکی بدون نیاز به ملاقات حضوری از طریق یک سامانه یا پل ارتباطی برخط بین پزشک و بیمار ارتباط برقرار شده و پزشک دستورات مورد نیاز خود مثل معاینه و تشخیص بیماری را به صورت الکترونیکی صادر می‌کند، سپس بیمار نیز نتایج را در اختیار پزشک قرار داده و در صورت لزوم دارو دریافت می‌کند.

غریب با بیان اینکه ۱۶ نظام مختلف در طرح تکام برنامه ریزی و تدوین شده است، گفت: طرح تکام می‌خواهد به شکل کلی شرایطی را فراهم کند تا مردم از شهر‌ها به روستا‌ها مهاجرت کرده و بتوانند از امکانات اجتماعی و اقتصادی بهره‌مند شوند.

این مسئول در حوزه مسائل اشتغال و اقتصادی بیان کرد: فردی که دارای فنون کسب و کار بوده و می‌تواند کارآفرینی کند، با کمک دهیاران و شورا‌های روستا از طریق طرح تکام به دستگاه اجرایی مربوطه معرفی شده و با دریافت تسهیلات مشغول به کار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین خاطرنشان کرد: طرح تکام با ایجاد انگیزه، فرصت و تسهیل گری در تمامی حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی برای روستا‌ها برنامه دارد که بتواند زمینه مهاجرت معکوس را فراهم آورد.

طرح تکام خردادماه ۱۴۰۲ از سوی قرارگاه جهادی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شد و در آبان ماه امسال نیز کلیات آن در شورای برنامه ریزی استان قزوین به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار