نظارت مستمر بر واحد‌های عرضه کننده فراورده‌های خام دامی در اشکذر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: نظارت دامپزشکی بر فروشگاه‌های عرضه کننده فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها به طور مستمر در این شهرستان انجام می‌شود.

نیک بین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در شهرستان اشکذر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی (شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ و گوشت قرمز) و رستوران‌ها به طور منظم و دوره‌ای مورد بازدید کارشناسان این اداره قرار می‌گیرند و با متخلفان از موازین بهداشتی به شدت برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی جمع آوری و معدوم می‌شوند همچنین امکان ادامه فعالیت واحد‌های متخلف مشروط به رفع نواقص بهداشتی است.

نیک بین ادامه داد: اگر مشخص شود که واحدی از چهارچوب فعالیت قانونی و بهداشتی به طور مستمر عدول کرده و یا به دلیل فقدان زیر ساخت مناسب حائز شرایط فعالیت نیست طبق قانون و با همکاری دیگر ارگان‌های مربوطه نسبت به حذف و معدوم سازی فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف و یا پلمپ واحد متخلف اقدام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: در ۹ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۵۰ بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و معدوم سازی بیش از ۴۷۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی غیر قابل مصرف به وسیله اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر انجام شده است.
 
او اظهار داشت: یکی از جنبه‌های مهم و کلیدی فعالیت‌های اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر تمرکز بر عرضه بهداشتی و قانونی فرآورده‌های خام دامی است که همکاران در اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر همواره در حال پایش کیفیت بهداشتی و رعایت قانون در سطح تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی هستند و در این خصوص خطوط قرمزی نیز وجود دارد که از کلیه فعالین این حوزه درخواست می‌شود که به آن پایبند باشند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی (سامانه ۱۵۱۲) به اداره کل دامپزشکی استان یزد گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.