مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

تامین اتوبوس خونگیری در قالب مصوبات سفر رییس جمهور به سمنان قرار گیرد

طاهریان با بیان اینکه نیاز به خون به عنوان یک مایع حیاتی همیشگی است‌،گفت: تامین «اتوبوس سیار خونگیری» در فهرست مصوبه‌های سفررییس جمهور قرار گیرد.

طاهریان گفت: طبق بررسی‌ها درخواست تامین «اتوبوس سیار خونگیری» در مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان قرار نگرفته است و انتظار می‌رود مسوولان در این بخش بیش از پیش همراهی کنند.

وی ادامه داد: مهدیشهر، آرادان، ایوانکی، سرخه، میامی و شهرک صنعتی سمنان، دارای حدود ۴۰ هزار جمعیت با داشتن شرایط اهدای خون، اما فاقد پایگاه انتقال خون است و راه‌اندازی «اتوبوس سیار خونگیری» این کمبود را جبران می‌کند.

طاهریان ابراز کرد: سمنان از لحاظ وسعت هفتمین استان پهناور کشور است که این پراکندگی ضرورت داشتن «اتوبوس سیار برای خونگیری» در این استان را دوچندان می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تامین «اتوبوس سیار خونگیری» حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که کمک مسوولان و خیران برای تامین اعتبار ضروری است.

چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌نوعان مشارکت کنند.

برچسب ها: اهدای خون ، تامین خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.