مدیر کل راهداری استان اردبیل:

۱۸۲ پروژه راهداری در استان اردبیل آماده بهره‌برداری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۸۲ پروژه راهداری با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان آماده بهره‌برداری است.

کلیم‌الله وثوقی گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه هم یا در مرحله عقد قرارداد است و یا عملیات اجرایی آن شروع شده که بخشی از آن‌ها پروژه آسفالت است که در فصل آب و هوایی مناسب اجرا خواهد شد.

او افزود: از ابتدای سال جاری ۱۰ پروژه به طول ۱۰۲ کیلومتر روکش آسفالت راه اصلی با سه‌هزار ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه در مناطق مختلف استان اجرا شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اجرای ۱۶ پروژه با ۱۳۵ کیلومتر روکش راه فرعی، ۱۷ پروژه ۹۶ کیلومتر روکش راه‌های روستایی، اجرای هفت پروژه رفع نقاط پرحادثه در ۱۰ نقطه، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌های مواصلاتی و تعمیر ۴۶ دستگاه ابنیه فنی را از جمله اقدامات اداره کل راهداری استان در سال جاری ذکر کرد.

وثوقی گفت: احداث ۱۹ کیلومتر پروژه روشنایی نقطه‌ای در قالب پنج پروژه، اجرای ۴.۶ کیلومتر نیوجرسی، تعمیر اساسی و اورهال ماشین‌آلات راهداری استان، احداث ۲۱۳ کیلومتر راه روستایی به شوسه و زیرسازی برای آسفالت و اجرای ۱۴۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی را از دیگر اقدامات راهداری استان اردبیل در سال جاری بوده است.

او اضافه‌کرد: امسال همچنین در توسعه و تجهیز راه‌های استان ۱۰ سامانه به سامانه‌های هوشمند استان اضافه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از جا به جایی ۲ میلیون ۸۹۲ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۵ هزار نفر مسافر در هشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: اردبیل جزو ۱۵ استان دارای پایانه مرزی است که در این بخش ۱۸ هزار تن کالا توسط ۸۸۵ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار وارد و ۳۴۱ هزار تن کالا با استفاده از ۱۵ هزار و ۶۷۱ دستگاه کامیون صادر شده‌است.

وثوقی اضافه‌کرد: علاوه بر این در این مدت ۶۰ هزار و ۴۰۵ مسافر در مرز جابه‌جا شدند که اغلب آن ترانزیت بوده است.

او همچنین در خصوص نوسازی ناوگان راهداری استان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با عمر متوسط ۲۵ سال دارد که نوسازی این ماشین‌آلات در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای نوسازی و تأمین ۲ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری افزود: در این راستا به چهار استان مجوز خرید ماشین‌آلات ناوگان داده شد که استان اردبیل هم از جمله این استان‌هاست.

وثوقی اضافه‌کرد: انتظار می‌رود با ورود این ماشین‌آلات به ناوگان راهداری استان هم هزینه نگهداری از ناوگان کاهش یافته و هم کیفیت خدمات به‌ویژه در فصل زمستان افزایش یابد.

او خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نقاط برف‌گیر و کولاک‌گیر زیاد است ضمن اینکه شدت و مدت سرما بالاست به‌طوری که معمولاً برای ۱۵۰ روز راهداری زمستانی برنامه‌ریزی می‌شود که امسال هم در این زمینه ۴۰ هزار تن انواع نمک و شن در راهدارخانه‌های استان دپو شده و تمام ظرفیت راهداری استان آماده اجرای طرح راهداری زمستانی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۲:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
اره راس میگه دو روز دیگه ماشینا میرن ته دره??