کریمی:

تحقیقات جامعه تولیدی و صنعتی فارس به دیگر استان‌ها واگذار نشود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تاکید کرد: تحقیقات جامعه تولیدی و صنعتی این استان به دیگر استان‌ها واگذار نشود.

عبدالعلی کریمی در آیین گشایش «نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی استان فارس» که به‌مناسبت هفته پژوهش در محل مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: متأسفانه دستگاه‌های حقوق بشری وقتی برای یک فرد بدون پشتوانه منطقی اتفاقی می‌افتد، غوغاسالاری می‌کنند و تحریم‌های ظالمانه اعمال می‌دهند، اما اکنون ددمنشی رژیم صهیونیستی را نادیده می‌گیرند.

او در ادامه با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، اضافه کرد: فارس، استانی پهناور و برخوردار از منابع انسانی قوی در کشور است که در این راستا باید برای بالفعل شدن بیشتر این پتانسیل‌ها توجه ویژه‌تر کرد.

کریمی با تصریح بر این نکته که جامعه صنعتی و تولیدی استان نباید تحقیقات خود را به استان‌های دیگر واگذار کنند، گفت: باید بررسی شود که آیا به این مهم توجه شده است یا خیر؟!

او با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ واحد دانشگاهی در استان فارس، از دانشگاه‌ها خواست تا ورود جدی به بخش کشاورزی به عنوان مهمترین ظرفیت فارس داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تاکید کرد: صنایع تبدیلی و تخصصی بخش کشاورزی و همچنین حوزه صنعتی نیز توامان باید رشد قابل توجهی داشته باشند.

کریمی ادامه داد: هرساله در کارگروه پژوهش و فناوری فارس، موضوعات مهم استان در شاخص‌های مختلف برررسی و به تحقیق گذاشته می‌شود که امسال هم دو موضوع هوش مصنوعی در بهره‌وری و سلامت و بهداشت در دستور کار قرار گرفته که به زودی ابلاغ می‌شود.

او همچنین از حضور دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی فارس در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری تقدیر کرد و گفت: از دانش آموزان، دانشجویان، تولیدکنندگان و... برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنیم تا در جریان ظرفیت‌های پژوهشی موجود استان قرار گیرند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در خاتمه تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان حتی‌المقدور از دستاورد‌های پژوهشی داخلی استفاده کنند.

علی حفیظی، دبیر هفته پژوهش و فناوری فارس نیز در این مراسم از تقدیر ۳۵ دستگاه اجرایی و واحد‌های دانشگاهی و ۵۳ پژوهشگر برتر در هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

او گفت: مهم‌ترین اصالت دانشگاه‌ها در کنار تربیت نیروی انسانی، حل مسائل جامعه و صنعت است که مرجعیت علمی به وجود می‌آورد.

حفیظی اظهار کرد: خوشبختانه مرجعیت علمی در کنار مرجعیت بین‌المللی در دانشگاه شیراز همواره مورد توجه بوده است.

معاون دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته اثرات مثبتی در حوزه پژوهشی داشته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان در حوزه انرژی، نفت و گاز به نخستین چاه نفت کشور در منطقه سروستان و افزایش بهره وری حاصل از کار پژوهشی دانشگاه شیراز اشاره کرد.

هاشم پور، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم گفت: در نظام سلامت بحث پژوهش با توجه به ارتقاء خدمات درمانی و بالینی مورد تأکید است.

او با تأکید بر اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه نظیر جوان سازی جمعیت و فرزند آوری، بیماری‌های نوپدید، استفاده از دستاورد‌های پژوهشی در سیاستگذاری‌ها و... گفت: ۶۰ طرح برای دستگاه‌های مرتبط با امر سلامت و ۲ هزار و ۲۰۶ پیام اجرایی حاصل از پژوهش‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سامانه کشوری ثبت شده است. همچنین تعداد ۲۰۰۰ طرح تحقیقاتی هم مصوب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار