بیزینس اینسایدر گزارش داد:

رئیس دفتر زلنسکی احتمالا کمک های غرب به اوکراین را می دزدد

یک نشریه آمریکایی نوشت: رئیس دفتر زلنسکی ممکن است کمک های غرب به اوکراین را بدزدد.

نشریه بیزنس اینسایدر با اشاره به اینکه کمک‌های مالی غرب به اوکراین ممکن است به دلیل شبکه‌های الیگارشی و فساد اوکراینی در دستان اشتباه قرار گیرد، می‌گوید آندری یرماک رئیس دفتر زلنسکی، یکی از سرکردگان این شبکه ها است.

این موضوع در گزارش مفصلی که پل استاروبین، روزنامه نگاری که به مدت ربع قرن به عنوان رئیس دفتر مجله بیزینس ویک مسکو خدمت می‌کرد و در سال‌های اخیر امور اقتصادی اوکراین را دنبال می‌کرد، آمده است. استاروبین به نقل از داریا کالنیوک، مدیر مرکز مبارزه با فساد اوکراین، در مورد یرماک گفت: او اوکراین را قوی نمی‌کند، بلکه تلاش‌های نظامی را تضعیف می‌کند.

به گفته این روزنامه نگار، اوکراینی‌ها و بازرگانان غربی بیم دارند که کمک‌های چند میلیارد دلاری غرب به اوکراین از طریق سیستم فساد جدیدی که توسط یرماک ایجاد شده در جریان درگیری با روسیه به سرقت رود، زیرا این سیاستمدار اوکراینی تحت حکومت نظامی قدرت بیشتری به دست آورده و پول بیشتری به جیب زده است. 

به گفته استاروبین، ناظران اعلام  کرده اند که بدترین سناریو برای اوکراین به دلیل اقدامات رئیس دفتر زلنسکی، توقف کامل حمایت از کی یف در طول درگیری با روسیه و فراتر از آن است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای گفت: در زمان جنگ فساد مالی را با خیانت بزرگ یکی می‌داند. احتمال دارد چنین طرح در آینده به پارلمان ارسال شود تا به تصویب برسد. طبق قوانین اوکراین، خیانت به دولت در زمان حکومت نظامی حداکثر مجازات حبس ابد را در پی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار