در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران؛

مهرآباد ظرفیت بیش از ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در روز را ندارد

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مهرآباد ظرفیت بیش از ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در روز را ندارد و باید برای افزایش ظرفیت آن برنامه‌ریزی کرد.

سعید چلندری مديرعامل شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ما موظف هستیم بر اساس اسناد بالادستی کار خودمان را انجام دهیم. در این اسناد که در وزارت راه هم مصوب شده، آماده‌سازی زیرساخت برای پروازهای داخلی تاکید شده است. اکثر فرودگاه‌های دنیا که امروز حرفی برای گفتن دارند، همزمان هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود، تاکید کرد: این یعنی فرودگاه مهرآباد با تکمیل ظرفیت مواجه است. از طرف دیگر در تلاش برای توسعه ناوگان و واردات ۵۰ فروند هواپیما هستیم و از این رو باید به گنجایش فرودگاه مهرآباد هم توجه کرد. به همین دلیل ما پیش‌بینی پرواز‌های داخلی و خارجی را در فاز جدید ترمینال فرودگاهی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: چندی پیش اعلام شده بود که مسافران از آوردن خودروهای‌شان به فرودگاه مهرآباد خودداری کنند، چون ظرفیت کافی وجود ندارد؛ بنابراین لازم است که ما ظرفیت و گنجایش کافی را در فرودگاه مهرآباد انجام دهیم. اگر بحث جمع‌آوری فرودگاه مهرآباد مطرح باشد، کار بسیار سخت و زمان‌بری است و به‌دلیل زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی موجود در فرودگاه مهرآباد شاید تا ۱۵ سال آینده ممکن نباشد.

وی افزود: با وجود این، یک سری از پرواز‌ها در صورت تکمیل ظرفیت مهرآباد و با موافقت شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند به فردگاه امام خمینی (ره) منتقل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
مهر آباد نصفش باید تبدیل بشه به تعداد زیادی استخر و پینگ پنگ و خلاصه بازی های مخصوص افراد مسن و نصفشم زمین فوتبال و بسکتبال و والیبال برای جوونا و به هیچ عنوان نباید دست شهرداری بیافته چون عین پارک لاله همه اش رو میکنه هتل و جلوکبابی و شهرداری فقط باید موظف بشه تمیز کنه و تعمیراتش رو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
مهر آباد باید تعطیل بشه
آخرین اخبار