۵۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار در شهرستان ابهر بهره مند می‌شوند

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بیش از ۵۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار در شهرستان ابهر با تکمیل چندین طرح آبرسانی در دست اجرا بهره مند خواهند شد.

علی محمد نادرخانی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه ۵۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار در شهرستان ابهر بهره مند می‌شوند گفت: برخی از این طرح ها همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به زنجان به بهره برداری می رسد.

نادرخانی افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح آبرسانی به مجتمع خراسانلو با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث یک هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال و خرید برق، مشکل تامین آب سه روستای کوه زین، مهستان و خراسانلو را رفع می کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه در روستاهای ارهان و آلگزیر نیز با احداث خط انتقال به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال طرح دیگر آبرسانی در شهرستان ابهر است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان به بهره برداری می رسد.

نادرخانی خاطرنشان کرد: با حفر و تجهیز یک حلقه چاه نیز مشکل کمبود آب در روستاهای سرو جهان، کبود چشمه و داشبلاغ و مجتمع امامزاده یعقوب رفع می شود.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح آبرسانی در مجتمع امامزاده یعقوب صائین قلعه تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و در ادامه نیز اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

این مسئول به حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در مرکز و جنوب شهر ابهر نیز اشاره کرد و گفت: برای احداث این چاه ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: چاه تامین آب شرب شمال شهر ابهر به عمق ۱۳۵ متر و چاه تامین آب شرب جنوب این شهر نیز به عمق ۱۸۰ متر حفر و تجهیز شده است که با بهره برداری از این چاه ها، جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهر ابهر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

برچسب ها: آب شرب ، طرح آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.