نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

درآمد‌های فعالیت‌های اقتصادی در استان سمنان جذب شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که درآمد‌های حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در داخل استان جذب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان سمنان، با تاکید بر تلاش مسئولان برای حل مشکلات مردم به‌ویژه در بخش اقتصاد گفت: یکی از موضوعاتی که دستگاه‌های اقتصادی استان به‌ویژه بانک‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند تلاش برای جذب درآمد‌های حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در داخل استان است.

وی بر اهمیت ایجاد بانک اطلاعاتی و به‌روزرسانی آمار‌های اقتصادی استان تاکید و بیان کرد: در دسترس بودن آمار‌های اقتصادی به مدیران و مسئولان استان برای برنامه‌ریزی مطلوب کمک خواهد کرد.

امام جمعه سمنان توجه بیش از پیش دستگاه‌های اقتصادی به طرح نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و افزود: تسهیل ساخت مسکن به ایجاد اشتغال پایدار و حرکت چرخ‌های اقتصاد استان منجر می‌شود و از سویی دیگر امیدآفرینی در جامعه را درپی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه پرداخت به موقع تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف به افزایش بهره‌وری و نیز پویایی اقتصادی می‌انجامد، گفت: تاخیر در پرداخت تسهیلات، انگیزه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را برای فعالیت کاهش می‌دهد.

وی، مشارکت دستگاه‌های اقتصادی استان در کاهش خام‌فروشی ذخایر معدنی را خواستار شد و افزود: احداث واحد‌های فرآوری در کنار معادن علاوه بر اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش افزوده حداکثری را درپی دارد.

امام جمعه سمنان، یکی از الزامات تسهیل فضای کسب و کار را تسریع در فرآیند صدور مجوز عنوان کرد و گفت: کارآفرینان و جوانان خلّاق نباید به دلیل تاخیر در صدور مجوز از پیگیری طرح‌های خود دلسرد شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی توجه به حفظ و نگهداری اموال دولتی را یکی از وظایف مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است، نباید نسبت به حفظ و نگهداری لوازم، تجهیزات و امکانات دولتی بی‌توجه بود و موضوع مولّدسازی اموال دولت را در املاک خلاصه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.