نیاز به ۹ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر جدید سهند

فرماندار شهرستان اسکو در شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: با افزایش سالانه جمعیت دانش‌آموزی در سهند بواسطه اسکان متقاضیان مسکن ملی، در سال آینده به ۹ باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیاز خواهیم داشت.

حسین فیروزی گفت: با افزایش دو هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی سهند در سال آینده نیاز به ۹ باب مدرسه و۵۴ کلاس، علاوه بر نیاز‌های موجود آموزشی، خواهیم داشت که تامین نیروی انسانی برای این تعداد کلاس درس یکی دیگر از مشکلات و چالش‌های منطقه برای سال آینده در این شهر جدید است.

وی افزود: در راستای تامین فضای آموزشی در سهند ۸ باب مدرسه به صورت مناقصه‌ای توسط شرکت عمران تحویل پیمانکار شده، اما متاسفانه به علت زمان بر بودن احداث مدارس برای مهر ۱۴۰۳ آماده نخواهد شد و این مساله همچنان دوشیفته اداره شدن مدارس را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به ناهماهنگی‌های صورت گرفته مبنی بر کمبود معلم بر سر کلاس‌ها در شروع سالتحصیلی، بر لزوم بررسی تمامی جوانب انتقال فرهنگیان به دیگر شهرستان‌ها گفت: قابل قبول نیست کلاس درسی بخاطر انتقال معلم به نواحی و مناطق دیگر بلاتکلیف مانده و با یک تصمیم نسنجیده دانش آموزان بدون معلم بمانند.
فرماندار شهرستان اسکو  در ادامه با اشاره به اهداء چندین قطعه زمین از طرف خیرین به آموزش و پرورش در اسکو جهت کاربری آموزشی گفت:با توجه به کمبود اعتبارات مالی، لزوم استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه سازدر جهت ساخت و تجهیز مدارس به شدت احساس می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.