معاون استاندار تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز در راستای ارتقای کیفیت آموزشی مدارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه فضا‌های آموزشی توسط خیرین کار ارزشمندی است که می‌توان از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای ارتقای کیفیت آموزش و تجهیز امکانات آموزشی مدارس نیز بهره برد.

استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز در راستای ارتقای کیفیت آموزشی مدارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محمد رحیم نوروزیان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان افزود: الگو گرفتن از خیرین مدرسه ساز و ورود آن‌ها به عرصه‌های دیگر نظیر بهداشت، درمان و ساخت خوابگاه‌ها از برکات مجمع خیرین مدرسه ساز به شمار می‌رود.

وی گفت: وقفیات از دیرباز با عمران و آبادانی کشور گره خورده است و در کشور پر افتخار ایران از هزاران سال قبل، امور خیر جاری و ساری بوده و این مهم با ذات و جوهره مردم عجین شده است.

نوروزیان تصریح کرد: به برکت وجود مضجع شریف رضوی در مشهد بیش از 20 سال است که مجمع خیرین مدرسه ساز از استان خراسان رضوی شکل گرفته و امروزه به حول و قوه الهی این حرکت کشوری شده است.

معاون استاندار با اشاره به حضور جوانان و بانوان در عرصه مدرسه سازی افزود: خوشبختانه طی سالیان اخیر نگاه به مدرسه سازی تسری پیدا کرده و نسل جوان به خیرین مدرسه ساز اضافه شده اند که امری بسیار پسندیده است.

وی افزود: مال و جان هر دو عزیز هستند و افرادی نظیر خیرین مدرسه ساز که از مال خود انفاق می‌کنند مصداق آیه شریفه "لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ" هستند.

نوروزیان با اشاره به بند "م" تبصره 5 قانون بودجه کشور گفت: در این بند دولت مکلف است 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی توزیع کند و باید تلاش کنیم سهم استان را از این اعتبارات با استفاده از ظرفیت‌های موجود افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران، فعالیت‌های وی را از جنس کار خیرین مدرسه ساز عنوان کرد و افزود: شهید چمران به همراه امام موسی صدر قدم‌های زیادی در راه آبادانی لبنان برداشتند؛ با همت این عزیزان، شیعیان محروم لبنان به لحاظ سواد و امکانات آموزشی ارتقاء یافتند.

نوروزیان گفت: شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها در کنار خیرین مدرسه ساز قرار دارد تا با کمک آن‌ها بتواند بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل کند.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.