راه روستایی باغان به سرچشمه به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: مسیر راه روستایی باغان به سرچشمه ۱۵ سال به حال خود رها شده بود که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالکریم اخترشناس روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح مسیر راه روستایی باغان به سرچشمه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم با فعال کردن ۱۸۹ طرح با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال، توجه جدی به رفع مشکلات حوزه راه‌های استان بوشهر دارد.

سرعت بالای بوشهری‌ها

اخترشناس بابیان اینکه این طرح‌ها در قالب اعتبارات استانی، ملی و از محل سفر دولت سیزدهم به استان بوشهر در حال اجرا است افزود: راه روستایی چریف، پیچ‌های جاشک، محور جم به فیروزآباد در استان فارس و روشنایی مسیر بوشهر به برازجان در بزرگراه خلیج‌فارس در حال اجرا است و در دهه فجر نیز عملیات اجرایی به سازی گردنه دیلم به عامری آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ساخت پل بزرگ سید رضا در گناوه نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال اجرا است.

اخترشناس اضافه کرد: میانگین سرعت تردد خودرو‌ها در جاده‌ای استان بوشهر ۱۰ کیلومتر بالاتر از شاخص کشور است.

وی گفت: باوجود افزایش ۲۶ درصدی تردد‌ها از ابتدای امسال تاکنون در محور‌های مواصلاتی روستایی و شهری این استان، شاهد کاهش هشت درصدی فوتی‌ها هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی بین جاده‌ای در استان بوشهر در حال بهره‌برداری و ۳۰ طرح دیگر در حال استعلام و ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.