مردم ساوه سه میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ساوه گفت: مردم این شهرستان از ابتدای امسال سه میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف و کاظمین کمک کرده‌اند.

مجید زنجانی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ساوه اظهار کرد: سرانه تعیین شده برای جمع‌آوری کمک به بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته برای هر ساوجی دست‌کم ۷۵ هزار ریال بود که امسال این مبلغ به ۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به سرانه مورد اشاره، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی متعهد شده است که در سال جاری ۱۷۰ میلیارد ریال کمک مردمی از این استان جمع‌آوری کند که سهم شهرستان ساوه با توجه به جمعیت و فعالیت صنایع مختلف ۳۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ساوه با تاکید بر لزوم حفظ شعائر اسلامی، بیان کرد: تا کنون تنها ۱۰ درصد از تعهد شهرستان ساوه محقق شده که انتظار می رود از ظرفیت های مختلف ساوه از جمله صنایع و برنامه های فرهنگی شهرستان برای کمک به این ستاد استفاده شود.

وی یاداور شد: بخش صنعت و کارخانه‌ها، آموزش و پرورش و مدرسه‌ها، جهاد کشاورزی و کشاورزان، گمرک و گردشگری همچنین ظرفیت اداره‌ها و نهادها، مسجدها و پایگاه‌های بسیج محله‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان باید برای جذب کمک‌های بیشتر به ستاد بازسازی عتبات عالیات مورد توجه قرار بگیرد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات ساوه در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده که ساخت درب باب‌الرأس حرم مطهر حضرت ابوالفضل از جمله خدماتی است که این ستاد از محل کمک های مردم این شهرستان ارائه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.