اکثر رای دهندگان کانادایی خواهان استعفای ترودو هستند

پس از مشکلات گسترده اقتصادی در کانادا و عدم موفقیت ترودو در رفع آن نزدیک به ۷۰ درصد کانادایی‌ها خواستار استعفای وی شدند.

بیش از نیمی از کانادایی‌ها معتقدند به دلیل بی کفایتی نخست وزیر انتخابات کانادا سال آینده برگزار خواهد شد. نظرسنجی جدید ایپسوس که به طور انحصاری برای گلوبال نیوز انجام شده است نشان می‌دهد که ۶۹ درصد کانادایی‌ها معتقدند جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا باید از سمت رهبر لیبرال‌ها و نخست وزیری استعفا دهد.

براساس گزارش الیوم السابع، این نتیجه گیری پس از نظرسنجی انجام شده بین ۱۴ تا ۱۷ نوامبر انجام شد که در آن ۷۲ درصد از کانادایی‌ها همین را در نظر گرفتند که در محدوده خطای احتمالی نظرسنجی نشان دهنده کاهش سه امتیازی در خصوص ترودو است.

داریل بریکر، مدیرعامل ایپسوس گفت که آن‌ها پاسخ‌های شرکت‌کنندگان را در مورد اینکه چرا معتقدند ترودو باید کناره‌گیری کند، پرس‌وجو کردند. او توضیح داد که در حالی که برخی از افراد از ابتدا نخست وزیر را دوست نداشتند، وقتی رای دهندگان لیبرال سابق نظرات خود را به اشتراک گذاشتند، همه چیز جالب‌تر شد. تورم بالا و ناتوانی کانادایی‌ها در پرداخت بدهی‌های وام مسکن یکی از بزرگترین دلایل گسترش نارضایتی رای دهندگان نسبت به ترودو است.

براساس این نظرسنجی از هر ۴ کانادایی ۳ نفر فکر می‌کنند که ترودو باید اکنون کناره گیری کند. با این حال ترودو هر زمان که در مورد انتخابات از او سوال شد تاکید کرد که قصد دارد لیبرال‌ها را به انتخابات بعدی هدایت کند. لوری ترنبول از دانشگاه دالهاوزی کانادا می‌گوید که احتمالاً نگرانی زیادی در حزب لیبرال وجود ندارد، زیرا انتخابات بعدی تا پاییز ۲۰۲۵ برنامه ریزی نشده است. با این حال، اگر این روند ادامه پیدا کند او می‌گوید که تغییر اقبال انتخاباتی آن‌ها دشوارتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار