حمایت مردم کانادا از مردم فلسطین ترودو را خشمگین کرد

نخست وزیر کانادا از تظاهرات مردم این کشور در حمایت از فلسطین خشمگین شده و آن را غیرقابل قبول خواند.

جاستین ترودو، نخست وزير كانادا و دیگر مقامات کانادایی روز دوشنبه حمايت مردم كانادا از مردم فلسطين و عمليات طوفان الاقصی در سراسر اين كشور  را محکوم کردند.

براساس گزارش رويترز، ترودو در پستی در برنامه X (توييتر سابق) ادعا كرد: من شدیدا تظاهراتی را که در سراسر کشور در حمایت از حملات حماس به اسرائیل برگزار شده و در حال انجام است، محکوم می‌کنم. تجلیل از خشونت هرگز در کانادا قابل قبول نیست.

ترودو به اين توييت بسنده نكرد و در اواخر روز دوشنبه به گردهمایی جانبدارانه  از رژيم صهيونيستی پیوست و در سخنرانی خود حمله حماس را محکوم کرد. هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا وی بین طرفداران  رژيم صهيونيستی و كانادايی های حامی حماس تفاوت قائل شده است، وی از اظهار نظر خودداری کرد.

در ادامه اولیویا چاو، شهردار تورنتو، تظاهرات حاميان فلسطين در اين شهر را محکوم کرد و گفت که این تظاهرات غیرقانونی است. چاو مدعی شد: دولت کانادا به درستی حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در پاسخ به تداوم جنایات و تجاوزهای شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی و فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه، از صبح شنبه (۱۴ اکتبر) آغاز شد و کتائب شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس موفق شد با نفوذ به اراضی اشغالی در مجاور مرز شرقی نوار غزه، تلفات انسانی و خسارت مادی جدی به رژیم صهیونیستی وارد کند. 

منابع رسانه‌ای در رژیم صهیونیستی می‌گویند که کشته‌های رژیم صهیونیستی بیش از هزار نفر است. در مقابل شمار شهدای نوار غزه به دلیل بمباران‌های رژیم صهیونیستی طی چهار روز گذشته، امروز از هفتصد نفر فراتر رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار