برگزاری جشنواره قورمه و غذا‌های محلی در دهجِ شهربابک

دومین جشنواره قورمه و غذا‌های محلی با هدف معرفی دهجِ شهربابک به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شمال استان کرمان با استفاده از ظرفیت‌های بومی، محلی، آداب و سنن کهن این منطقه برگزار شد.

امیر حسنی شهردار دهجِ شهربابک در این جشنواره گفت: این جشنواره که از ۲۲ تا ۲۶ آذر ماه برگزار شد، بازدیدکنندگان بی شماری را به همراه داشت که طبق آخرین بر آورد‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی افزود: بیشتر بازدید کنندگان از شهر‌های همجوار به ویژه انار، شهربابک، امین شهر، جوزم، یزد و رفسنجان حضور یافتند.

حسنی، قرمه محلی که ریشه در فرهنگ دیرینه مردمان بخش دهج دارد را بهانه‌ای برای برگزاری این جشنواره و نمایش سایر محصولات و صنایع دستی این شهر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری چون غار ایوب، کوه‌های آتش فشان عاج، حمام و مسجد حاج آخوند و جاذبه‌های بکر طبیعی دانست.

شهردار دهج ضمن قدردانی و تشکر ویژه از غرفه داران، گردشگران و بازدیدکنندگان آنان را سفیران فرهنگی شهر دهج نامید که نقش ویژه‌ای را در هرچه زیباتر و پویاتر شدن این جشنواره داشته اند.

وی تقارن دومین جشنواره قرمه و غذا‌های محلی شهر دهج با دومین سالروز شروع به کار وی در سمت شهردار را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: مجموعه شهرداری برنامه‌های مناسبی را در زمینه سرمایه گذاری و گردشگری داشته است که نیاز به حمایت و توجه ویژه ادارات و سازمان‌های مرتبط در خصوص ارائه مجوز‌ها و تسریع امور مربوطه دارد تا دهج به جایگاه واقعی خود برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار