آیین تشییع پیکر مطهر شهدا در کردستان + فیلم و تصاویر

مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در شهر‌های کردستان آغاز شد.

امروز همزمان با سراسر کشور پیکر مطهر چهار شهید گمنام در شهر‌های کردستان آغاز شد.

در سنندج این مراسم از میدان آزادی شروع می‌شود و با گذر از پیاده‌راه فردوسی تا میدان انقلاب ادامه خواهد داشت.

امروز همه از پیر و جوان و زن و مرد و مسوول و بازاری آمده‌اند تا با فرزندان خود که در گمنامی برای امنیت این کشور جان خود را تقدیم کرده‌اند وداع کنند.

استاندار کردستان در این آیین با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: امروز روزی است که مقامی را گرامی می‌داریم که در تمامی منابع اهل تسنن و تشیع و در کلام علمای اعلام به عنوان برترین زنان عالم معرفی شده است.

اسماعیل زارعی کوشا تصریح کرد: بزرگان اهل سنت به تواتر مطالبی را در بزرگی وجود حضرت زهرا(س) در کتابشان نقل کرده‌اند بطوری که اعلام شده است، حضرت فاطمه بتول برترین زنان از گذشتگان تا آیندگان است.

به گفته وی، امروز توفیق بزرگی است که ما میزبان فرزندان چنین مادری هستیم که گمنامی را از مادرشان به ارث برده‌اند و آنها به دنبال نام و نشان نبودند بلکه دل در گرو آرمان‌های اسلام نهادند و با در رکاب رهبری بودن، از نوامیس و میهن دفاع کردند.

تاثیرگذاری ایران بر تصمیمات بین‌المللی به برکت خون شهداست

آیین تشییع پیکر مطهر شهدا در کردستان

استاندار کردستان  گفت: اگر امروز ایران به یمن رهبری امام و هدایت‌های رهبری جایگاهی برجسته داریم و یکی از اضلاع تاثیرگذار بر تصمیمات بین‌المللی هستیم به برکت خون همین شهدای گمنام هستند که حتی علما و عرفا به این نوجوانان گمنام غبطه می‌خورند.

استاندار کردستان اذعان کرد: امروز اگر میهن اسلامی پیکر مطهر بیش از ۲۸۰ شهید گمنام را تشییع می‌کنند و فضای کردستان و کشور معطر به عطر این شهدای گمنام است، پیام بزرگی برای کارگزاران و مدیران است اینکه بر سر چه سفره‌ای قرار گرفته‌اند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: اگر دیروز ما شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا می‌دادیم ما را متهم به توهم توطئه می‌کردند اما امروز سراسر عالم شاهد جنایت‌های آمریکاست که بیش از ۱۸ هزار نفر در باریکه غزه را به خاک و خون کشیده‌اند و این سازمان‌های پر طمطراق فقط نگاه کرده و سکوت کرده‌اند.

وی گفت: امروز افتخار می‌کنیم که کشور ما پرچمدار جریان حق است چون نظامی الهی است و جریان زلال این نظام که با خون شهدا شکل گرفته است ناخالصی نمی‌پذیرد و هر کس در وجود و نیت و کارکردش ناخالصی دارد بداند نظام آن را نمی‌پذیرد و در جایی این ناخالصی‌ها را بیرون می‌ریزد.

آیین تشییع پیکر مطهر شهدا در کردستان

پیکر‌های مطهر شهدا امروز همزمان با سنندج، در دهگلان، بیجار و قروه تشییع و تدفین خواهند شد.

پیکر مطهر یکی از این شهدا در ستاد سپاه بیت‌المقدس کردستان، پیکر سه تن دیگر در محل کارخانه سیمان بیجار، پارک لاله  دهگلان و روستای قلعه قروه تدفین و خاکسپاری می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.