برگزاری آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در کوهبنان

همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س)، مراسم روضه خوانی و عزاداری با حضور جمعی از مردم و مسئولان کوهبنان برگزار شد.

به مناسبت ایام فاطمیه و همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س)، مراسم روضه خوانی و عزاداری با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، اعضای شورای اداری، علما و روحانیون، مداحان و جمعی از مردم ولایت مدارکوهبنان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شیخ رضا ایزدی نماینده طلاب شهرستان‌های زرند و کوهبنان در شهرمقدس قم گفت: چهار بانوی معظمه و مکرمه در عالم هستی برتر هستند، اما بی بی دو عالم در راس همه آنان قرار دهد؛ زیرا مسیر حضرت زهرا (س) منتهی به بهشت و سعادت می‌شود.

وی افزود: خط آسیه خط مقاومت بود که با ایستادگی در برابر طاغوت و به دور از محافظه کاری به درجات والایی رسید.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: خط حضرت مریم خط عفت و تقواست، گویی که حضرت مریم الگویی برای همگان است که جا دارد در زمان فعلی به عفت اقتصادی توجه شود؛ چون نظام ما نظام پاک و‌پاکیزه‌ای است که به برکت خون شهدا مسیر خود را با قدرت ادامه می‌دهد.

وی ابراز داشت: خط حضرت خدیجه کبری خط سخاوت در مسیر گسترش دین است؛ اما خط بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌هایی از جمله خط هزینه دادن، هزینه کردن و هزینه شدن است.

نماینده طلاب زرند و کوهبنان در شهر مقدس قم در بخش دیگری از سخنانش گفت: سردار دل‌ها برای روشن کردن مسیر همواره در وسط میدان بود تا این که در این مسیر با هزینه شدن و هزینه کردن به شهادت رسید؛ چون محصول مکتب اسلام، انقلاب و ولایت بود.

وی تصریح کرد: خط حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خط هزینه کردن و هزینه شدن است؛ لذا یارانی مقاوم در کنار حضرت ایستادند.

حجت الاسلام ایزدی افزود: خط حضرت سید الشهدا خط هزینه دادن است؛ لذا عده‌ای در این خط جانشان را در طبق اخلاص گذاشتتد.

وی بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های خط حضرت زهرا (س) افشای حقیقت بوده است؛ لذا با تمام قدرت در برابر باطل ایستادگی کرد و در آن شرایط سخت از جایگاه ولایت دفاع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار