انسداد بیش از ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در تبریز

فرماندار تبریز گفت: در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسدود شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون آب کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز با محوریت احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه امروز دریاچه ارومیه در شمال غرب کشور به یک چالش تبدیل شده و در این موضوع یکسری عوامل طبیعی و تصنعی وجود دارد گفت: به رغم اقدامات ارزشمند انجام شده در حوزه نجات دریاچه اما این‌ها کافی نیست.

آقای ذاکری با اشاره به اینکه تکمیل پایاب سد‌های استان جزو اولویت‌های دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی است و این موضوع به صورت جدی از سوی استانداری دنبال می‌شود گفت: ۵ هزار هکتار از پایاب سد‌های استان اجرایی شده و برای ۸ هزار هکتار هم برنامه ریزی کرده ایم.

فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه تمایل به افزایش تولید با توجه به تقاضا و محدود بودن منابع آب و خاک در بسیاری از نقاط کشورمان ضرورت گذر از کشاورزی سنتی به مدرن را بیشتر کرده و اهمیت این مساله را در حوضه دریاچه ارومیه دوچندان کرده است، گفت: در شهرستان تبریز در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شد و پرونده ۸۰ چاه غیرمجاز شهرستان تبریز در مراحل رسیدگی مراجع قضایی و کمیسیون‌ها قرار دارد و برابر مقررات برخورد خواهد شد.

آقای جعفری رئیس کمیسیون آب کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز با اعلام اینکه حوضه آبریز دریاچه ارومیه با مساحت ۵۱ هزار و ۸۷۶ کیلومترمربع یکی از ۶ حوضه آبریز اصلی کشور است گفت: روند خشکیدن و کاهش تراز آبی آن از اواخر دهه ۷۰ آغاز شد و سالانه ارتفاع آن حدود ۴۰ سانتی متر کاهش یافت.

وی افزود: دریاچه ارومیه همت بلندتری برای احیا می‌طلبد و ما از دولت و استانداری آذربایجان شرقی می‌خواهیم به کمک دریاچه بشتابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.