تاکید استاندار اصفهان بر تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوا در استان

استاندار اصفهان تأکید کرد: ضروری است همانند حوزه تأمین آب، قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان تشکیل و جلسات آن به صورت هفتگی برگزار شود.

استاندار اصفهان در نشست شورای برنامه‌ریزی استان  با اشاره به دستور جلسه نشست در خصوص آلودگی هوای اصفهان، گفت: مطالعات حوزه آلودگی هوای استان در سال‌های گذشته در دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان انجام شده که نیاز است با بررسی مؤلفه‌های جدید این مطالعات بروزرسانی شوند.

 سیدرضا مرتضوی افزود:  مؤلفه‌هایی از جمله تفاوت در منابع آلاینده، جمعیت و سایر شاخصه‌ها بایستی در این مطالعات مد نظر قرار بگیرد.

او با  اشاره به مطالعات جدید اداره کل محیط زیست استان در خصوص آلودگی هوا، متذکر شد: در این مطالعات جدید نیز اهداف، بازه زمانی برای اجرای مصوبات، وظایف دستگاه‌ها، موانع و پشتیبانی مصوبات، پایش و رصد تمکین و عدم تمکین از مصوبات نیز مد نظر قرار بگیرد.


استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات بلاتکلیف مانده کاهش آلودگی هوای اصفهان، ادامه داد: برای مثال ۱۶ سال است از مصوبه خارج کردن کارگاه‌های ریخته‌گری و آجرپزی از شعاع ۵۰ کیلومتری می‌گذرد، اما این مصوبه بلاتکلیف مانده بود و مصوبه‌ای که باید سال‌های گذشته اجرا می‌شد، طی دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.


او خاطرنشان کرد: این مسائل به این دلیل است که سهم مشخص دستگاه‌ها تعیین نشده بود.


دکتر مرتضوی گفت: وقتی در مورد مجموعه‌های فولادی و پالایشگاهی صحبت می‌کنیم بایستی مصوباتی را در نظر داشته باشیم تا این مجموعه‌ها در بازه زمانی مشخص راهکار‌هایی را مد نظر بگیرند.


استاندار اصفهان ضمن تأکید بر تأمین آب و کاهش آلودگی هوا بعنوان دو مسئله اساسی استان، عنوان کرد: در حوزه آب از ابتدا قرارگاه آب استان شکل گرفت و لازم است در حوزه آلودگی هوای استان نیز همین رویکرد وجود داشته باشد.
د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.