فعال کردن کریدور شرق از نیازهای توسعه سواحل مَکُران است

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: فعال کردن کریدور شرق از نیازهای توسعه منطقه‌ای، ملی و در نهایت بین‌المللی سواحل مَکُران است.

امیر مقدم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: حضور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کریدور شرق در چابهار یک فرصت فرامنطقه‌ای و باز شدن پنجره جدید در توسعه شرق نشان از پویایی این کریدور که در آینده‌ای نزدیک برای همه قابل لمس خواهد بود دانست.

وی با اشاره به اینکه محور توسعه شرق را وارد چرخه عمل خواهیم کرد، افزود: وفاق و همدلی فرامنطقه‌ای در حال شکل گیری است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در اولین نشست به یک وفاق و همدلی فرامنطقه‌ای دست یافتیم و محور توسعه شرق در چرخه عمل قرار گرفته است.

وی ظرفیت منطقه آزاد را راهبردی و توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: مقدمات کار از زیرساخت‌های بندری تا ترانزیتی به بهترین نحو ممکن آماده شده و ما باید با این داشته‌ها شروع و در ادامه راه با کارگروه‌های دیگر رفع موانع کرده و از ظرفیت‌های موجود ۱۰۰ درصد نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری برای تمامی فعالان اقتصادی در بسته‌های مختلف آماده و در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به آنها تقدیم شده است.

مقدم تصریح کرد: چابهار منطقه ترانزیتی است که مسیر دسترسی به اروپا و روسیه و شمال آفریقا را هموار می‌کند و البته پل امن و در دسترس کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه برای ارتباط با جهان است. نظر به چنین کارکردهایی هست که جهان بر توسعه منطقه آزاد چابهار به عنوان نقطه کانونی و قلب کریدور شمال ـ جنوب اصرار دارد.

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی و موقعیت ژئوپولوتیک چابهار، این بندر می‌تواند به پایگاهی برای تبادلات ترانزیتی در کریدور تجاری شمال به جنوب تبدیل شده و نقطه اتصالی برای تجارت آسیای میانه و مرکزی باشد.

رئیس هیات مدیره منطقه آزادچابهار ادامه داد: دسترسی چابهار به آب‌های آزاد در کنار ثبات اقتصادی منطقه آزاد، زیرساخت‌هایی است که توسعه ترانزیتی کریدور شمال ـ جنوب از مسیر چابهار را هموار می‌کند.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار