مروری بر خطبه‌های نماز جمعه برخی شهرستان‌های استان فارس

نماز جمعه امروز ۲۴ آذرماه در شهرستان‌های استان فارس برگزار شد.

نماز جمعه امروز ۲۴ آذرماه در شهرستان‌های استان فارس برگزار شد و ائمه جمعه در خطبه‌ها به ذکر بیاناتی پرداختند. 

امام جمعه نورآباد: کشور‌های استکباری مجوز هر نوع جنایتی را به اسرائیل داده‌اند 

امام جمعه نورآباد گفت: کشور‌های استکباری با وضع استاندارد‌های دوگانه مجوز هر نوع خشونت و جنایتی را به رژیم صهیونیستی داده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین شاکری‌فر امام جمعه نورآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: اگر مبنای همه امور از جمله حمل و نقل، حوزه و دانشگاه، پژوهش محور و محققانه، کارشناس محور و همراه با اندیشه و فکر و بر مبنای اصول و چهارچوب‌هایی، چون عقل، منطق و شرع باشد بهتر ثمر می‌دهد و شهیدان گرانقدری، چون شهید مفتح و آیت الله مطهری با همین دیدگاه وحدت حوزه و دانشگاه را رقم زدند.

 او تصریح کرد: اگر شعار دنیای عاری از خشونت و افراط در جهان داده می‌شود باید به دور از شائبه‌ها و سوگیری‌های سیاسی باشد و در عمل نیز محقق شود و مجامع جهانی با مشاهده خشونت و افراطی گری در عمل نیز ورود کنند؛ در حالی که ما شاهد استاندارد‌های دوگانه هستیم و بدترین خشونت‌ها در حق مردم مظلوم فلسطین دارد انجام می‌شود، اما مجامع جهانی و کشور‌های استکباری سکوت می‌کنند و چند کشور قلدر نیز مجوز زورگویی و کشتار به رژیم جنایتکار صهیونیستی می‌دهند.

امام جمعه نورآباد گفت: افتتاح طرح‌های جاده‌ای در مناطق مختلف شهرستان بخصوص نقاط محروم شهرستان نویدبخش خبر‌های خوش است که باید در باقی نقاط و دیگر حوزه‌ها هم محقق شود. 

 او افزود: البته در حوزه آموزش و پرورش، ورزش و مناسبات تربیتی و اخلاقی گام‌های خوبی برداشته شده و انجام ۶ عملیات فرهنگی انسان‌سازی نمونه‌ای از این امر است و فعالیت‌های جهادگرایانه و خدمات‌رسانی نخبگان جهادگر به مردم در رشته‌های پزشکی، مهندسی، مکانیک، الکترونیک، معماری و مشاوره که می‌تواند الگویی برای دیگر شهر‌های کشورمان باشد نیز به کمک دیگر حوزه‌ها آمده و امیدواریم مجموع این اقدامات و تداوم آن منجر به رضایت مردم شود.

امام جمعه شهرستان کازرون: امروز اسرائیل در باتلاق غزه گیر کرده است

امام جمعه کازرون گفت: امروز اسرائیل در باتلاق غزه گیر کرده است و روز به روز به سقوط، پرتگاه و نفرت جهانی نزدیک‌تر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه شهرستان کازرون در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به جنایات اسرائیل غاصب در فلسطین اشاره و اظهار کرد: در حالی امروز با هم صحبت می‌کنیم که جنگ غزه نتیجه‌ای جز نسل کشی، کودک کشی و خرابی در بر نداشته و مردم دنیا در حمایت از مردم فلسطین علیه صهونیست‌ها شعار می‌دهند.

او ادامه داد: امروز اسرائیل در باتلاق غزه گیر کرده است و با توسل و ارادت به اهل بیت (ع) بر دشمنان دین غلبه خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی با بیان اینکه نخست وزیر اسرائیل، خون آشام زمانه است و راهی جز قبول شکست خود ندارد، اضافه کرد: اسرائیل روز به روز به پرتگاه، سقوط و نفرت جهانی نزدیک‌تر می‌شود.

امام جمعه کازرون با توجه به در پیش بودن شب یلدا تاکید کرد: در شب یلدا حمایت از خانواده‌های بی بضاعت را در اولویت قرار دهیم.

صباحی امام جمعه کازرون

امام جمعه مرودشت: وتوی قطعنامه توسط آمریکا صدای طبل رسوایی آنان را بیشتر کرد 

امام جمعه مرودشت گفت: وتوی آمریکا در رابطه با پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه، طبل رسوایی آنان را بیشتر کرد و ماهیت آنان را برای دنیا کاملا مشخص کرد. 

حجت الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه مرودشت با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) در بطن مسائل سیاسی و بحران‌ها رشد کرده و رسالت دفاع از حق و حقیقت را به عهده داشت، اظهار کرد: دفاع از حق و حقیقت رکن زندگی فاطمی است. 

امام جمعه مرودشت اشاره‌ای به وتوی آمریکایی‌ها در خصوص قطعنامه سازمان ملل برای آتش بس در غزه کرد و افزود: به تازگی دولت آمریکا قطعنامه‌ای را به منظور حمایت از حقوق بشر در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو کرده که برخلاف ادعا‌های واهی این دولت برای حمایت از حقوق بشر است و دقیقا این وتو در جهت پایمال کردن حقوق بشر و کشتار بی شرمانه زنان و کودکان قلمداد می‌شود.

خاوری با بیان اینکه وتوی قطعنامه توسط آمریکا صدای طبل رسوایی آنان را بیشتر کرد، ادامه داد: آمریکا تاکنون بیش از ۴۰ مرتبه اقدام به وتوی قطعنامه‌ها در سازمان ملل کرده است، اما آخرین وتوی آمریکا در رابطه با پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه بود که طبل رسوایی آنان را بیشتر کرد و ماهیت آنان را برای دنیا کاملا مشخص کرد. 

او تصریح کرد: این اقدام به‌گونه‌ای صدای جامعه جهانی را در آورد که از گروه‌های حقوق بشری تا تحلیل‌کنندگان شبکه‌های رسانه‌ای و سران بعضی از کشور‌ها مقابل آن ایستاده و آن را محکوم کردند. 

 خطیب جمعه مرودشت ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید تندگویان و شهید مفتح به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت ۲ مرکز مهم است، که هر کدام در جایگاه خود در تاریخ و سرنوشت کشور نقش اساسی دارند. 

خاوری افزود: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در حوزه هدف و فکر است، زمانی که این ۲ مرکز به عنوان ۲ بال پیشرفت در حوزه‌های مختلف در کنار هم قرار گرفتند، وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه صورت گرفته است. 

امام جمعه مرودشت در ادامه ۲۶ آذر ماه سالروز تشیکل حمل و نقل جاده‌ای را تبریک گفت و ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی همه خدمتگزاران بخش حمل و نقل بیان کرد: کارکنان بخش‌های مختلف حمل و نقل سربازان گمنام، مخلص و ایثارگری هستند که در سخت‌ترین شرایط کاری در حال خدمت به مردمانی هستند که در جاده‌ها به کمک احتیاج دارند و این خود کاری بس نیکو و ارزشمند است.

امام جمعه مرودشت ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت مدافع حریم ولایت حضرت زهرای مرضیه (س)، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) هم که در بطن مسائل سیاسی جامعه و بحران‌ها رشد کرده بود و رسالت دفاع از حق و حقیقت را به عهده داشت در همین روز‌ها با دفاع از حریم ولایت و با بصیرت و آگاهی عمیق نسبت به توطئه‌ای که مسیر امامت را منحرف ساخته بود هشیارانه وارد عرصه جامعه شد و به صورت یک عنصر آگاه در صحنه جامعه حضور جدی و فعال یافت و رهبری دفاع از امامت را برعهده گرفت.

امام جمعه اقلید: یکی از عوامل بروز فساد اقتصادی، نبود اراده سیاسی برای مبارزه با فساد است

امام جمعه اقلید گفت: یکی از عوامل اصلی بروز فساد اقتصادی در کشور نبود اراده سیاسی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی است و قضیه چای دبش فرصتی است تا فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی، به اصل مبارزه با فساد پرداخته شود.

حجت الاسلام مجید گشول امام جمعه اقلید در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به عوامل بروز فساد اقتصادی اخیر چای دبش و الزامات مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: این قضایا فرصتی است تا فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی و فراتر از اتهام زنی‌های مختلف، به اصل مبارزه با فساد و شناسایی عوامل و ریشه‌های آن پرداخته شود.

او با اشاره به عوامل سیاسی در بروز و شیوع فساد اقتصادی بیان کرد: انحصارطلبی‌های سیاسی و جناحی، انتصابات سیاسی و جناحی بدون لحاظ اصل شایسته‌سالاری، نبود اراده سیاسی برای مبارزه با فساد، وضعیت کارآمدی ساختار دولت ها، ضعف پاسخگویی، وضعیت احزاب و رقابت‌های سیاسی، عوامل فراملّی، از عوامل سیاسی در بروز فساد اقتصادی است.

 امام جمعه اقلید با با بیان اینکه وضعیت ثبات سیاسی و مدیریتی و همچنین نبود امنیت شغلی از دیگر عوامل سیاسی در شیوع فساد اقتصادی کشور است، اضافه کرد: در کنار عوامل سیاسی، عوامل حقوقی و فرهنگی در ایجاد و تقویت فساد اقتصادی نقشی انکار ناپذیر دارد.

امام جمعه اقلید

حجت الاسلام گشول، تعدد و تورم قوانین و مقررات، نبود شفافیت قوانین و مقررات، کاستی‌ها و خلأ قوانین و مقررات، وضعیت تناسب، سازگاری و کارآمدی قوانین و مقررات، وضعیت نهاد قضایی، وضعیت جرم‌انگاری و مشکلات قانونگذار را از عوامل حقوقی بروز فساد اقتصادی در جامعه دانست و گفت: وضعیت اجرای قانون، وضعیت برخورد و مبارزه، ضعف سازوکار کنترل و نظارت، نبود سیستم افشا و ضعف نظارت عمومی، کمبود آگاهی حقوقی همه دست به دست هم داده است تا فساد‌های اقتصادی بزرگ نظیر چای دبش اتفاق بیفتد.

امام جمعه اقلید، از دیگر عوامل اقتصادی در فساد اقتصادی را وضعیت کلان اقتصادی، وجود انحصارات و امتیازات، دولتی بودن و غیررقابتی بودن اقتصاد و همچنین وضعیت معیشتی و نظام‌های پرداخت عدم شفافیت دانست و بیان کرد: وقتی تبعیض، نابرابری درآمدی و شکاف طبقاتی، وضعیت مناقصات، وضعیت یارانه و نظام قیمت‌گذاری در جامعه ملموس باشد، وضعیت بهتر از این نمی‌شود. 

وضعیت سیاست‌های پولی، بانکی و ارزی، رانت جویی، اقتصاد متکی به نفت و منابع طبیعی، تشکیلات ضعیف و غیرشفاف مالیاتی، بی‌ثباتی و نااطمینانی بازار، حاشیه‌نشینی و مهاجرت به شهر‌ها از دیگر عوامل اقتصادی فساد اقتصادی بود که خطیب جمعه اقلید در خطبه‌های دوم نماز جمعه ۲۴ آذر ماه شهرستان اقلید به آن اشاره داشت.

امام جمعه سروستان: حق وتو مصداق بارز قانون جنگل و نماد تبعیض است 

 امام جمعه سروستان گفت: حق وتو کاملا یکطرفه و تبعیض‌آمیز و در مسیر نیات شوم استکبارگران و منافع غرب بوده و مصداق بارز قانون جنگل است.

 حجت الاسلام سعید جاویدی امام جمعه سروستان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: جهان غرب و کشور‌های زورگو و استکبارگر همواره کشور‌های دیگر را محکوم به نقض حقوق بشر می‌کنند و خودشان را مدعی حقوق بشر می‌دانند، اما در عمل قوانینی مثل قانون وتو برای جهان وضع کرده‌اند که یک‌طرفه و اغلب به نفع سودجویان غربی و مصداق بارز قانون جنگل است.

 او بیان کرد: وتو قانون تبعیض‌آمیز و ظالمانه‌ای است که بیش از ۷۰ سال است که با هدف حمایت از زورگویان توسط اعضای پنج‌گانه و بخصوص آمریکا به کار گرفته می‌شود و عجیب این‌که در این سال‌ها بیشترین سود را از این قانون نفرت‌برانگیز، رژیم جنایتکار و خبیث صهیونیستی برده و نمونه اخیر آن در وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه بود که بازتاب‌های فراوانی داشت.

او افزود: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار نشانگر ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهاد‌های بین‌المللی و چراغ سبز برای جنایات بیشتر بود و ایالات متحده به عنوان حامی بی‌قید و شرط اسرائیل با وتوی قطعنامه‌هایی که متضمن آتش‌بس در غزه هستند عملاً به تل آویو برای کشتار و ویرانی بی‌حد در غزه چراغ سبز داده است.

 جاویدی با بیان اینکه وتو به معنای بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها و تشدید نفرت جهانی از آمریکاست، افزود: بدین ترتیب در حالی که اوضاع غزه از فاجعه انسانی عبور کرده و با عباراتی همچون جهنم روی زمین و وضعیت آخرالزمانی توصیف می‌شود، آمریکا یک بار دیگر با وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه به رژیم صهیونیستی فرصت بیشتری برای نسل کشی فلسطینی‌ها داده است.

 او بیان کرد: این اقدام آمریکا موجب خشم بیشتر افکار عمومی از صهیونیست‌ها و تشدید نفرت جهانی از ایالات متحده آمریکا خواهد شد. بالاتر این‌که؛ به تهدید منافع این کشور در مناطق مختلف دنیا به‌ویژه در جهان عرب و اسلام منجر خواهد شد و حتی وحدت داخلی آن را هم دچار مشکل خواهد کرد و بذر دودستگی پاشیده و تنش‌های داخلی در این کشور را نزدیک خواهد کرد و نوید این را می‌دهد که در نقشه جهانی اثری از نام رژیم جعلی نخواهد ماند و در این منطقه غرب آسیا هم پایگاهی از دولت تروریست ایالات متحده باقی نخواهد بود.

امام جمعه زرین دشت: در مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی قائل شد 

امام جمعه زرین دشت گفت: در امر مبارزه با فساد، برای هیچ شخص، نهاد و دستگاهی نباید استثنا قائل شد.

حجت الاسلام غلامرضا دروند پور امام جمعه زرین دشت در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه زرین دشت با تاکید بر اینکه مقام و منصب‌ها در حکومت اسلامى وسیله آب و نان افراد نیست بلکه امانت هاى الهى است که باید به دقت از آن مراقبت کنند، اظهار کرد: اگر مسئولان در نظام اسلامی این تفکر را داشته باشند که این مسئولیت یک امانت است و در امانت نباید خیانت کرد فسادی در جامعه اتفاق نمی‌افتد.

امام جمعه زرین دشت

او با بیان اینکه افشای فسادی بزرگ در هفته گذشته، جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد، افزود: مبلغ هنگفت بیش از ۳ هزار میلیارد دلار، هر ذهنی را معطوف به‌خود می‌کند که مگر نیاز کشور در حوزه چای چقدر است که تنها سهم یک شرکت این میزان تخصیص ارز باشد؟! 

خطیب جمعه زرین دشت، تصریح کرد: فساد چه کم یا زیاد در شأن نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن منجر به کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام می‌شود.

حجت الاسلام دروند پور با بیان اینکه گام اول در مبارزه با فساد، شناخت عوامل مختلف فساد اقتصادی و مالی است، اضافه کرد: بدون تردید بروز فساد اقتصادی تک عاملی نیست و قطعاً نگاه تک بُعدی به این موضوع، راهزن خواهد بود و به‌جای نمایاندن راه‌های مبارزه، راه را گم خواهد کرد.

او بیان کرد: در فساد چای دبش ردّ پا‌های روشنی از عوامل سیاسی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود.

امام جمعه زرین دشت تصریح کرد: مهم‌ترین این عوامل در فساد چای دبش به ۴ عاملِ نظام و ساختار اداری معیوب و ناقص؛ قوانین ناکارآمد و ناکافی؛ و عوامل زیاده‌خواه و فاسد و نیز ضعف سامانه‌های نظارتی برمی‌گردد.

حجت الاسلام دروندپور یادآور شد: رهبر انقلاب در زمینه مبارزه با فساد، الزاماتی را مطرح کرده‌اند که برخی از مهم‌ترین باید‌ها و نباید‌های موضوع از منظر ایشان شناخت بستر‌های فساد و پیشگیری از آن است که باید با نگاه کارشناسی، زمینه بروز فساد و تولید فساد را شناسایی کرد و با شناخت و همان نگاه کارشناسی، برای ریشه کنی فساد به جنگ با آن رفت.

او اضافه کرد: در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده و برای هیچکس، هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا قائل شد بلکه باید با فساد در هرجا و هر مَسنَد برخورد یکسان صورت گیرد.

امام جمعه داراب: طرح واگذاری زمین با اولویت فرزندآوری همچنان در داراب بر زمین مانده

امام جمعه داراب گفت: تعداد ۲ هزار نفر از متقاضیان طرح فرزند آوری در این شهرستان پشت در‌های بسته واگذاری زمین مانده اند در حالی که ثبت نام کرده اند، اما هنوز اقدامی نشده است.

حجت الاسلام محمدرضا خسروی امام جمعه داراب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن ابراز خرسندی از ارتقای جایگاه طرح مسکن ملی از رتبه بیست و نهم در استان فارس به رتبه هشتم این طرح در استان، اظهار کرد: موفقیت طرح نهضت ملی مسکن داراب از جایگاه بیست و نهم به جایگاه هشتم در استان فارس جای تقدیر دارد.

امام جمعه داراب

او خواستار همت مضاعف مسئولان این شهرستان برای به سرانجام رسیدن هر چه سریع‌تر این طرح شد و بیان کرد: لازم است تا با تلاش‌های جهادی مسئولان، این طرح هر چه زودتر تکمیل و تحویل صاحبان منازل شود.

خطیب جمعه داراب یادآور شد: بار‌ها و بار‌ها در همین خطبه‌های نماز جمعه و از همین تریبون اعلام کردیم که واگذاری زمین در شهر داراب باید اولویت مسکن سازی واگذار شود، زیرا امروز به واسطه گران بودن زمین در شهرستان داراب بخصوص در شهر داراب تعداد زیادی از جوانان، مردم و خانواده معزز شهدا بدون مسکن هستند.

حجت الاسلام خسروی بیان کرد: طرح واگذاری زمین با اولویت فرزندآوری همچنان در داراب بر زمین مانده و نزدیک به ۲ هزار نفر متقاضی در این طرح ثبت نام کرده اند که هنوز اقدامی نشده است.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.