ثبت نام بیش از یک هزار و ۷۶۰ متقاضی اصفهانی در سامانه فرزند خواندگی

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از یک هزار و ۷۶۰ متقاضی از این استان در سامانه کشوری ثبت درخواست فرزندخواندگی ثبت نام کرده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از یک هزار و ۷۶۰ متقاضی از این استان در سامانه کشوری ثبت درخواست فرزندخواندگی ثبت نام کرده‌اند.

عبدالرضا اسماعیلی  افزود: در استان اصفهان بیش از سه هزار متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که از این تعداد فقط یک هزار و ۷۶۰ نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام و مدارکشان را بارگذاری کرده‌اند.

او  با اشاره به اینکه روند فرزندخواندگی به ۲ صورت موقت شش ماهه و دائم انجام می‌شود، افزود: اصفهان نخستین استانی است که در این زمینه ورود پیدا کرده است و فرزندانی را که اجازه واگذاری موقت آن‌ها وجود دارد بصورت موقت (امین موقت) به خانواده‌های دارای شرایط واگذار می‌کند.

معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان تصریح کرد: خانواده‌های متقاضی این طرح می‌توانند در سامانه فرزندخواندگی بهزیستی ثبت درخواست کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ کودک در شیرخوارگاه‌های زیر نظر بهزیستی استان نگهداری می‌شوند و از خدمات و حمایت‌های پزشکی، مشاوره‌ای و روانشناسی بویژه در زمینه تحصیلی برخوردارند.

اسماعیلی تاکید کرد: اولویت نگهداری کودکان بی‌سرپرست با خانواده و بستگان آن‌ها در صورت داشتن صلاحیت اخلاقی ناظر به تایید مراجع قضایی است، اما برخی از کودکان نیز چنین شرایطی ندارند و در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

او  گفت: در صورتی که نزدیکان کودکان بی‌سرپرست عهده‌دار مسوولیت نگهداری آن‌ها شوند ماهیانه مبلغی را تحت عنوان کمک هزینه نگهداری از بهزیستی دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار