آیین پایانی نخستین سوگواره ملی بچه‌های اربعین در کرمان

درآیین پایانی نخستین سوگواره ملی بچه‌های اربعین و بیست و یکمین همایش آفرینش‌های عاشورایی در کرمان از برگزیدگان این سوگواره تجلیل شد.

در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی بچه‌های اربعین و بیست و یکمین همایش آفرینش‌های عاشورایی امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار و از برگزیدگان این سوگواره تجلیل شد.

اکبر خدادادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری عزای حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد: فرزندان این سرزمین باید بدانند که همه داشته‌های فرهنگی از مکتب اهل‌بیت (علیهم السلام)، فرهنگ عاشورا و نهضت اباعبدالله علیه‌السلام است و هیچ کس نمی‌تواند این ذخیره فرهنگی را از ما بگیرد.

وی افزود: از ۲۰۶ اثر ارسالی به دبیرخانه این سوگواره، آثار ۱۰۴ اثر در بخش قصه‌گویی و ۱۰۲ اثر در بخش پادکست است، واز همه استان‌ها در این سوگواره شرکت کرده اند که استان‌های گیلان، اردبیل، کرمانشاه، کرمان، گلستان، قزوین و البرز استان‌های برگزیده هستند.

 

خدادادی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همین بچه‌های امروز اگر راه درست را انتخاب و مسیر درست را پیدا کنند، در آینده انسان‌های بزرگی، چون شهید حاج قاسم سلیمانی می‌شوند.

محمدعلی زارع، مدیرکل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم در این آیین با بیان اینکه حدود سال ۷۰ بود که ایده اولیه برگزاری سوگواره عاشورایی کودکان در کرمان به ذهن ما رسید، گفت: کار برای امام حسین علیه السلام و اهل‌بیت (علیهم السلام) آن هم در دنیای پاک و معصوم کودکانه کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که باید قدر آن را دانست.

 آیین پایانی نخستین سوگواره ملی بچه‌های اربعین و بیست و یکمین همایش آفرینش‌های عاشورایی با اجرای برنامه‌های متنوعی و عاشورایی چون اجرا سرود، قصه گویی و اجرای تعزیه همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار