عبور ۸۰۰۰ کیلومتر رودخانه از مناطق مسکونی کرمان

از ۵۰ هزار کیلومتر طول رودخانه‌های فصلی و دائمی در استان کرمان، ۸ هزار کیلومتر آن در بافت جمعیتی و مسکونی شهری و روستایی است.

حمید سالخورده مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان ویژه چهار شهرستان رفسنجان، سیرجان، انار و شهربابک در فرمانداری رفسنجان گفت: در حال حاضر جای‌جای استان کرمان، سیل‌بند‌ها و لایروبی‌ها در حال اجراست و از ۸ هزار کیلومتر رودخانه‌ای که در ناحیه جمعیتی و مسکونی قرار دارد، طرح مطالعاتی ۶ هزار کیلومتر آن انجام شده است. در این طرح مطالعاتی ۷۹۰ نقطه آسیب‌خیز در استان شناسایی شده که در حال رفع یا مقاوم سازی هستند.

وی افزود: باید بانک اطلاعاتی مخاطرات شهرستان‌ها تهیه شود و در مواقع بحران از وجود ظرفیت‌های مردمی و دهیاری‌ها در مقابله با پدیده مخاطره آمیز استفاده کرد.

سالخورده تصریح کرد: اگر بحث تجربه نگاری و مستند سازی‌ها مدنظر باشد، می‌توان توانایی‌ها را در مقابله با بحران‌های بعدی به کار گرفت و فرمانداری ها، پایش سرزمینی خود را رصد کنند که در کاهش خطر سیل موثر است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: صندوق بیمه کشاوری و نیز صندوق بیمه حوادث طبیعی در کشور ایجاد شده است تا به خسارت دیدگان در این زمینه‌ها کمک‌رسانی کند و امسال در بحث صندوق بیمه حوادث طبیعی، عدد خوبی در نظر گرفته شده و از طریق بنیاد مسکن، این تسهیلات واگذار می‌شود.

سالخورده افزود: اواخر پارسال و در بهار امسال، چهار میلیون لیتر سوخت تأمین و در اختیار کشاورزان چهار شهرستان سیرجان، رفسنجان، انار و شهربابک قرار داده شده تا از سرمازدگی محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار