تسریع در اجرای طرح غربالگری امنیت شبکه دستگاه‌های غیر زیرساختی در بوشهر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از تسریع در اجرای طرح کشوری غربالگری امنیت شبکه دستگاه‌های غیر زیرساختی در استان بوشهر خبر داد.

علی سملیان روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت شبکه در استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس سند نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث مصوب شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه هماهنگ کننده حوادث سازمانی در سطح دستگاه‌های غیر زیرساختی تعیین شده است.

وی اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس مأموریت محوله، مکلف به برآورد وضعیت امنیت فضای مجازی، احصای آسیب پذیری‌های حوزه فاوا و بازنمایی وضعیت امنیت دستگاه‌های اجرایی غیرزیرساختی است.

وی با اشاره به اسناد بالادستی و هماهنگی‌های صورت پذیرفته با نهاد‌های امنیتی در سطح استان، خاطرنشان کرد: انجام طرح غربالگری هم زمان با اجرای طرح در سطح کشور و با همکاری تیم متخصص از مرکز آپا دانشگاه خلیج فارس در حال اجرا است.

سملیان افزود: مطابق آخرین ابلاغیه، تعداد دستگاه‌های غیرزیرساختی در سطح استان ۵۶ نهاد می‌باشد که تا کنون در حدود ۳۰ دستگاه اجرای طرح غربالگری انجام شده و برنامه ریزی جهت اجرای هر چه سریع‌تر طرح برای سایر نهاد‌ها نیز در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.