سقوط محبوبیت نخست وزیر انگلیس

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد محبوبیت نخست وزیر انگلیس کاهش پیدا کرده و ۷۰ درصد مردم این کشور نظر مطلوبی نسبت به او ندارند.

بر اساس نظرسنجی جدید پایگاه «یوگاورنمنت» محبوبیت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در بین رای‌دهندگان انگلیسی به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

روزنامه تلگراف انگلیس گزارش داد ۷۰ درصد مردم انگلیس نسبت به نخست وزیر خود نظر نامطلوب دارند و فقط ۲۱ درصد از رای‌دهندگان در خصوص او نظر مثبتی دارند. 

وی پیش از این نیز در نظرسنجی‌ها رتبه خوبی نداشت و اکنون به نظر می‌رسد محبوبیت او نسبت به ماه نوامبر (ماه گذشته) ده درصد کاهش پیدا کرده است. این کمترین امتیازی است که سوناک از ابتدای دوره نخست وزیری خود در سال گذشته به ثبت رسانده است. 

گفته می‌شود محبوبیت کنونی سوناک تقریبا مشابه محبوبیت بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس است که مجبور به استعفا شد. در دوره نخست وزیری جانسون مالیات‌ها و همچنین هزینه‌های زندگی به شدت افزایش یافت. افزون بر این، رسوایی «پارتی گیت» و زیر پا گذاشتن قرنطینه کرونا و برگزاری مهمانی تولد یکی دیگر از دلایل مهم سقوط محبوبیت جانسون بود که در نهایت منجر به استعفای او شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار