میانگین عملکرد تولید چغندرقند در هر هکتار در مهاباد ۱۰ تن افزایش یافت

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال با افزایش ۱۰ تنی میانگین عملکرد تولید در هر هکتار، بیش از ۸۰ هزار تن چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شده است.

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: باتوجه به دستورالعمل‌های اصلاح الگوی کشت در حوزه دریاچه ارومیه امسال سطح زیر کشت چغندرقند حدود ۴۰۰ هکتار کاهش یافته بود.

وی اضافه کرد: امسال از سطح هزار و ۴۰۰ هکتار بیش از ۸۰ هزار تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه‌های قند در استان آذربایجان‌غربی شد که این میزان پارسال در سطح هزار و۸۰۰ هکتار حدود ۸۵ هزار تن بوده است.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد بیان کرد: طی سال‌های اخیر و در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه میزان کشت چغندرقند از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به هزار و ۴۰۰ هکتار در سال جاری رسیده است.

حق‌گوی با اشاره به عدم کشت نشایی چغندرقند در سال زراعی گذشته، اضافه کرد: استفاده از نوار تیپ و روش کشت ۴۰ در ۶۰ با هدف جلوگیری از هدررفت آب و استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار قرار گرفته بود.

وی افزود: با تصویب دولت امسال این محصول با نرخ تضمینی هر کیلوگرم حدود ۲۸ هزار ریال (۲ هزار و ۸۰۰ تومان) با عیار ۱۶ از کشاورزان خریداری می‌شود که در مقایسه با پارسال برای هر کیلوگرم افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.