معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان:

ورزش نقش مهمی در امید آفرینی دارد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان، ورزش را مهمترین ابزار برای برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان عنوان کرد.

سینا کلهرمعاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان، در نشست با استاندار و مسئولان استانی، ورزش را ابزار مدیریت استراتژیک دانست و گفت: ورزش نقش مهمی در امید آفرینی و ارتباط گسترده با دیگر ملت‌ها دارد.

وی به سرمایه گذاری کشور‌های توسعه یافته جهان در حوزه ورزش اشاره کرد و ادامه داد: اختصاص اعتبار به حوزه ورزش هزینه نیست؛ بلکه سرمایه گذاری برای ترویج نشاط و شادابی و افزایش سلامتی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور هم در خصوص آغاز به کار پویش نجوا در استان ایلام، گفت: از جمله اقدامات این پویش می‌توان به دیدار قهرمانان ورزشی از گروه‌های آسیب پذیر جامعه، برگزاری اردوی جهادی با حضور چهره‌های شاخص ورزشی، تجهیز چندین مجموعه ورزشی در مناطق آسیب‌دیده، اهداء جوایز به ورزشکاران نوجوان، توزیع اقلام معیشتی و... اشاره کرد.

وی، با بیان این که کمیته فرهنگی اختیار و منابع مالی ندارد و باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد، افزود: گروه نجوا می‌تواند روایت گر پیشرفت باشد و ایلام آغازگر این طرح در کشور است.

سینا کلهر به یکی از طرح‌های مهمی که معاونت فرهنگی وزارت ورزش در دستور کار خود دارد، اشاره و تصریح کرد: طرح چهره‌های فرهنگی به عنوان حلقه‌های میانی برای سهولت در برقراری ارتباط نیز در قالب بنیاد نجوا انجام می‌شود.

استاندار ایلام هم در این نشست، گفت: با توسعه ورزش قهرمانی علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی شاخص‌هایی مانند: امنیت، اقتصاد و قدرت در کشور ارتقاء می‌یابد.

حسن بهرام نیا با اشاره به اقدامات مهم دولت سیزدهم در توسعه ورزش در کشور، افزود: خوشبختانه در این دولت بیش از ۴۱۷ میلیارد تومان برای توسعه ورزش این استان اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در این دولت ۳۰ سالن و فضای ورزشی در استان افتتاح شده که با بهره برداری از آن‌ها ۷ صدم متر مربع به سرانه فضا‌های ورزشی این استان اضافه شده است.
استاندار ایلام با اشاره به استعداد‌های موجود استان، تشریح کرد: بدون شک راه اندازی پویش نجوا نقش مهمی در شناسایی و پرورش استعداد‌های ورزشی ایلام دارد.

بهرام نیا، استاندار ایلام در پایان این دیدار به عنوان عضو افتخاری پویش نجوا در استان انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.