ایجاد مرکز غربالگری سرطان‌های بانوان در سمنان معطل تامین مکان است

رئیس جهاددانشگاهی سمنان گفت: تجهیزات لازم برای ایجاد پژوهشگاه غربالگری و تشخیص سرطان ویژه بانوان در استان با اعتبار ملی تامین شده و اکنون معطل تامین مکان است.

علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی سمنان گفت: مجلس شورای اسلامی جهاددانشگاهی را موظف به توسعه شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان‌های بانوان کرد که در ۱۰ استان با اولویت اجرا شود. استان سمنان نیز با همراهی مسوولان و پیگیری‌ها جزو اولویت‌‎ها قرار گرفته است و اکنون در صورت تامین مکان برای استقرار دستگاه‌های آن، ظرف مدتی کمتر از یک ماه این مرکز در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: جهاددانشگاهی ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات غربالگری سرطان ویژه بانوان برای استان سمنان خریداری کرده، اما در تهران قرار دارد و شرط تحویل تجهیزات به این استان، تامین مکان برای استقرار تجهیزات برای فعالیت مرکز است.

وی اظهار کرد: در صورت تعلل در تامین مکان برای ایجاد مرکز غربالگری تشخیص سرطان ویژه بانوان در استان سمنان، ممکن است سهمیه از استان گرفته و فرصت‌سوزی شود، بنابراین انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که فضای مناسب برای ایجاد چنین مرکزی دارند، به منظور جلوگیری از این فرصت‌سوزی مشارکت لازم را در دستور کار قرار دهند.

رییس جهاددانشگاهی سمنان درباره بهره‌برداری از مرکز درمان ناباروری رویان در استان، گفت: ساختمان مرکز درمان ناباروی دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد است و به شرط ابلاغ اعتبار از محل سفر رییس جمهور به استان سمنان در دوم، ۶ ماه پس از ابلاغ اعتبار، مرحله نخست مرکز رویان در مهدیشهر تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری رویان می‌تواند در سه سطح شامل ارایه خدمات اولیه تا تخصصی، خدمات ارایه دهد، افزود: ارایه تمامی خدمات درمان ناباروی در سطح سه در استان سمنان پیگیری می‌شود و اعتبار برای تجهیز و افتتاح مرکز درمان ناباروری در مرحله نخست بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار