رئیس مجلس از پروژه اتصال اسلامشهر به متروی تهران بازدید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز از پروژه در حال ساخت اتصال اسلامشهر به متروی تهران بازدید کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه، ۱۷ آذر) با حضور در شهرستان اسلامشهر از پروژه در حال ساخت اتصال اسلامشهر به متروی تهران بازدید و در جریان آخرین وضعیت این پروژه عمرانی قرار گرفت.

در جریان این بازدید محسن حمیدی، شهردار اسلامشهر توضیحات مفصلی را در زمینه وضعیت این پروژه به رییس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این بازدید درباره تکمیل ایستگاه‌های متروی اسلامشهر سوالاتی را مطرح کرد و با اشاره به نواقص متروی حومه در جریان بازدید فوق، گفت: این مسئله به قانون نیاز دارد.

وی با بیان اینکه متروی تهران بر اساس متروی تهران و حومه شکل گرفت، افزود: این درحالی است که سال‌ها بعد قسمت حومه از این موضوع جدا و تنها پروژه مترو تهران پیگیری شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تکلیف مترو ورامین، اسلامشهر، کرج و حتی خط مترو تهران- کرج هم تعیین تکلیف نشده است، گفت: این مسئله باید یکپارچه شود، یعنی مترو تهران و حومه و یا حومه به طور کامل جدا شود.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه طبیعتا این مسئله باید مترو تهران و حومه باشد چراکه تجهیزات و امکانات فنی در این بخش مدنظر قرار گرفته، یادآور شد: حمل و نقل یکپارچگی دارد.

وی با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته در زیرساخت ها، ادامه داد: متاسفانه با وجود این هزینه‌های صورت گرفته، می‌بینیم که کمبود واگن همچنان وجود دارد و بهره برداری صورت نمی‌گیرد.

طرح مزبور در سال ۱۳۹۸ به طول ۱۵ کیلومتر و ۵ ایستگاه به کسب شورای عالی ترافیک رسید و از سال ۱۳۹۱ در ردیف بودجه کشور قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار