مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان مطرح کرد؛

پیشگیری از بحران‌ها به همت شرکت‌های دانش‌بنیان

سالخورده از فرمانداران خواست با هماهنگی بین‌دستگاهی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، کار پیشگیری از بحران‌ها را انجام دهند.

 نشست ستاد مدیریت بحران پنج شهرستان شرقی استان کرمان سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه برگزار شد. 

حمید سالخورده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در این جلسه با اشاره به بحران‌های خاص منطقه شرق استان کرمان، گفت: بحران‌های طبیعی شرق استان، علاوه بر زمین لرزه، ریزگرد‌ها و سیل‌های فصلی هستند که باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب مقابله کرد. 

وی با تاکید بر پاکسازی و رهاسازی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، افزود: گاهی اوقات رهاسازی و رسوب‌زدایی زیر پل‌های جاده‌ای و پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی با ابزار‌ها و امکانات اولیه و ساده نیز انجام می‌شود و نباید منتظر امکانات کامل از ستاد استان ماند و کار پیشگیری از بحران‌ها را باید انجام داد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به زلزله دلخراش دی ماه ۱۳۸۲ بم از فرمانداران خواست که با هماهنگی بین‌دستگاهی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، کار پیشگیری از بحران‌ها را انجام دهند و گزارش لایروبی هر شهرستان را هر چه سریع تر ارائه کنند. 

وی تصریح کرد: ۳ منطقه حادثه‌خیز و آسیب‌پذیر هر شهرستان، براساس اولویت اعلام و برای جانمایی شهرک‌های مسکونی و طرح نهضت ملی مسکن به پیوست کاهش خطر و شرح خدمات این پروژه عظیم دولت مدنظر قرار گیرد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از فرمانداران خواست که با توجه به توانمندی‌های بالای بم در نمایشگاه کشوری ایران قوی، حضور یابند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار