تجلیل از پژوهشگران برتر استان سمنان

همزمان با هفته پژوهش، فناوری، کارآفرینی و اثر گذاری اجتماعی از ۱۳۷ محقق و پژوهشگر برتر استان سمنان قدردانی شد.

برگزیدگان، صاحبان آثار منتخب و اثر گذار تحقیق و پژوهشی انجام شده در مراکز آموزش عالی و دانشگاهها، پارک‌های علم و فناوری؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی استان هستند.

استاندار سمنان در جمع پژوهشگران برتر استان سمنان با بیان اینکه امروزه توسعه و پیشرفت کشور بدون پژوهش، نوآوری و خلاقیت، ممکن نیست تاکید کرد: لازم است دانشجویان، استادان و محققان استان طرح‌ها و برنامه‌های نوین خود را در جهت پیشرفت استان ارائه دهند.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه ارتباط نخبگان و پژوهشگران باید با کتابخانه ها، پارک‌های اقتصاد دیجیتال و شرکت‌های دانش بنیان افرایش یابد، افزود: استان سمنان در حال حاضر با دو چالش کمبود آب و جمعیت مواجه می‌باشد که ضروری است پژوهشگران استان طرح‌ها و ایده‌های خود را در جهت برون رفت از این چالش ارائه دهند.

هاشمی تصریح کرد: نتیجه اقدامات پژوهشی باید برای مردم مشخص و آشکار شود و جامعه نیز با انجام کار‌های پژوهشی از حالت رکود و سکون خارج خواهد شد.

وی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از پژوهشگران و نخبگان تصریح کرد: از دیدگاه ایشان اعتماد، شجاعت، نوآوری علاج پیشرفت هر جامعه‌ای است.

استاندار سمنان با تشریح برخی دستاورد‌های استان در بخش‌های امنیتی، اقتصادی، اشتغال و کسب رتبه‌های برتر ملی گفت: استان سمنان در ماه‌های آینده آماده برگزاری دو رویداد مهم انتخابات و کنگره سه هزار شهید استان است و در همین جهت لازم است همه مسولین تلاش نمایند تا شاهد همکاری و شرکت پر شور مردم در این دو رویداد مهم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.