پاییز زیبای روستای کلوان را از دست ندهید

روستای کلوان با بیش از هزار هکتار وسعت، یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین روستا‌های اطراف کرج است.

«کلوان» به معنی قلعه‌بان است. در زمان‌های دور به مکانی که در ارتفاعات قرار می‌گرفت، کلوان گفته می‌شد و شاید به همین دلیل نام این روستا را «کلوان» گذاشته‌اند.
برخی افراد نیز معتقد هستند که «کلوان» به منطقه‌ای که بز کوهی بسیاری داشته، گفته می‌شده است؛ زیرا «کل» به‌معنای بز است. روستای کلوان در سایه کوه کاهار با آب‌وهوایی خنک، مکانی فوق‌العاده با چشم‌انداز‌هایی پر از  درخت گیلاس و درخت سیب و درختان بلند قامت تبریزی است؛ البته زیبایی این روستا در فصل پاییز با مناظر حیرت‌انگیز زرد و نارنجی نیز مثال‌زدنی است و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید در چه زمانی از سال به کلوان سفر کنید.
 
دو رودخانه از میان روستای کلوان عبور می‌کنند که از آب آن‌ها برای مصارف خانگی و کشاورزی استفاده می‌شود. چشمه‌های روستای کلوان، مناطق سرسبز کلوان و چشم‌انداز زیبا از ارتفاعات روستا با خانه‌های روستایی احاطه شده در میان درختان سرسبز، از جمله جاذبه‌هایی هستند که در سفر به این روستای بی‌نظیر با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. در روستای کلوان چند جاذبه تاریخی از جمله آسیاب قدیمی کلوان، حمام قدیمی و دو منطقه نوبند و سپیدگل نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. به‌علاوه روستای کلوان، پر از خانه‌های گلی و چوبی با سقفی چوبی و ایوانی کوچک و ساده است که قدمت آن‌ها به بیش از صد سال می‌رسد.
 
سبزی‌های کوهی، انواع محصولات لبنی، میوه‌هایی مانند گردو، گلابی، سیب و گیلاس و آلوچه، انواع سبزی‌های کوهی، زرشک کوهی، نان محلی و زیله و همچنین صنایع دستی (حصیر بافی و جاجیم بافی)، از جمله سوغاتی‌های روستای کلوان هستند که می‌توانید در سفر به این منطقه از زنان روستایی خریداری کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
کلوان واقعا جای قشنگی اصلا مهم نیست که عکس شهرستانک باش کلوان از این چیزا قشنگ تره چشمه های زیادی هم داره من خودم بچه کلوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
۱234
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
اینجا که شهرستانکه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
این عکس مربوط به روستای شهرستانک است من خودم شهرستانکی هستم وجای جای آن را میشناسم کاخ ناصرالدین شاه قاجار و درخت ۲۵۰۰ساله و قلعه دختر مربوط به روستای شهرستانک است
Iran (Islamic Republic of)
امیرراد
۲۲:۲۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
سلام ازاینکه مکانهای گردشگری اطراف تهران وراههاینزدیک رامعرفی میکنیدکاش نقشه راهرامیدادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
M m نظرم قوانین خوبه
Ukraine
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
پ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
دوست عزیز لطفا این عکسارو نذار و طبیعت های زیبای دست نخورده رو به مردم بی نظم و بی فرهنگ که آشغالا شونو تو طبیعت رها میکنن و با ماشینای غیر استاندارد شون هوای اونجارو به لجن میکشن و فرهنگ کثیف شهر نشینی رو یاخودشون میبرن این ور اونور و متاسفانه همه جارو آلوده میکنن ؛نشون نده لطفا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اقا این عکس روستای شهرستانک میباشد. کلوان عمرا کلوان این قدر زیبا باشد من اهل شهرستانک هستم. شهرستانک از توابع شمیران قبلا بوده ولی از شور بختی جزو کرج شده متاسفانه. خیلی زیباست دامنه کوح توچال و چشمها و رودهای دیدنی وهمچنین کاخ ناصری از دیدنیهای این روستای زیباست.
Iran (Islamic Republic of)
عبادیپور
۱۰:۴۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
از خداتم باشه برای کرج باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
کلوان خیلی زیباست و قله های زیبایی به نام ناز وکهار داره و توریست هایی زیادی برا کوهنوردی به انجا می‌روند البته شهرستانگ هم زیباست لطفا با ادب تر نظرتون رو بیان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
نکن شهرستانک خوشگل .خواب دیدی خیر باشه ،کلوان جلوی یه روستا کوچیک کم نمیاره معدب باش حرف زدن یاد بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
کوح؟؟؟؟؟؟؟؟؟