اعلام آمادگی میراث فرهنگی برای همکاری با مالک بیمارستان مسیح

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اعلام همکاری همه جوره میراث فرهنگی با مالک بیمارستان مسیح برای حفظ و احیای این اثر تاریخی سخن گفت.

فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : هرطوری که مالک بیمارستان مسیح تمایل دارد، اگر مشتاق به احیا و بازسازی است آماده ارائه کمک‌های بلاعوض و تسهیلات هستیم، اگر هم نظر بر بحث گردشگری سلامت است از این موضوع هم خیلی استقبال خواهیم کرد و اعتبارات خوبی هم از میراث و هم از دانشگاه علوم پزشکی برای آن هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی پیگیر احیا و بازسازی این بنا تاریخی هستیم و همچنان پیگیر‌ها و رای‌زنی‌ها با مالک و وکیل مالک ادامه دارد. این بنا، چون ثبت ملی است اجازه تخریب ندارد، حتی اگر تخریب هم شود باید به شکل اول ساخته و بازسازی شود.

فرمانی در رابطه با دیگر بنا‌ها و بافت‌های تاریخی استان، گفت: مسوولیت حفظ و احیای بافت تاریخی تنها برعهده میراث‌فرهنگی نیست. بیشتر دستگاه‌ها از جمله شهرداری، سازمان راه و شهرسازی، استانداری و فرمانداری‌ها هم در بحث حفظ و احیای بافت تاریخی مسوول هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برنامه شناسایی خانه‌های تاریخی در استان، افزود: بیش از ۱۰۰ بنای تاریخی (خانه‌های قدیمی) در محدوده شهر کرمانشاه شناسایی شده که در حال تهیه پرونده‌های مربوطه برای ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث حفظ و احیای این خانه‌های تاریخی شناسایی‌شده را دربحث مراکز اقامتی، پذیرایی و کارگاه‌های صنایع دستی در دست اجرا داریم تا ضمن نگهداری از آن‌ها کاربری متناسب با شأن اثر در این خانه‌ها قدیمی ایجاد کنیم.

فرمانی یادآور شد: بیشتر این خانه‌های تاریخی که مالک خصوصی دارند؛ میراث حاضر است سالانه اعتبارات بلاعوضی را در اختیار صاحبان این خانه‌ها قرار دهد که به صورت مشترک خانه‌ها بازسازی شوند

وی گفت: کسانی که خانه‌های آن‌ها ثبت ملی شده و دارای ارزش تاریخی فرهنگی است به اداره میراث مراجعه و برای دریافت کمک‌های بلاعوض و اعتبارت نسبت به بازسازی و احیای خانه‌های قدیمی اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.