نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

شروط طرف غربی مانع احیای برجام شد

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: براساس بیانیه پایانی قرار بر اجرای دوباره برجام بود، اروپا و آمریکا سه شرط داشتند که برخلاف منافع ملی و حقوق مردم ایران بود و ایران نپذیرفت و شروط طرف غربی مانع احیای برجام شد.

حجت الاسلام ذوالنوری در جمع دانشجویان دانشگاه قم به مناسبت روز دانشجو در خصوص افزایش گرانی سوخت در کشور گفت: به صورت جدی مخالف افزایش قیمت بنزین هستم و اگر طرحی هم به مجلس آمد با آن مخالفت خواهم کرد.

وی ادامه داد: امروز ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتر کسری بنزین داریم، اما حاضریم این مقدار کمبود را با وجود افزایش هزینه‌های واردات بنزین را با قیمت دلار وارد کنیم و ۳ هزار تومان بفروشیم تا فشاری بابت گرانی و افزایش قیمت‌ها متوجه مردم و جامعه نباشد، زیرا مردم دیگر تحمل گرانی و شوک‌های قیمتی را ندارند.

حجت الاسلام ذوالنوری راه حل مدیریت مصرف سوخت را استفاده از خودرو‌های هیبریدی و برقی در کشور عنوان کرد و افزود: بطور جدی واردات خودرو‌های برقی را پیگیری می‌کنم و در جلسه با وزیر صمت ایشان قول داده که امسال ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی به شرط راه اندازی خط تولید و ورود فناوری وارد کشور نماید.

وی در خصوص وضع متروی قم با اشاره به اینکه از وزارت کشور حداکثر سهمیه را که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود را پیگیری نمودم به طرح تزریق می‌شود گفت: برای اجرای خط B هم ۲ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان منابع از محل اوراق از وزارت کشور دریافت خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد خود در مجلس یازدهم گفت: در این مجلس و دو قانون اقدام راهبردی مجلس در خصوص برجام، قانون پدافند غیر عامل با طرح بنده در مجلس تصویب شد و قانون در شرف تصویب مقابله با فساد و تبعیض را هم من پیگیری می‌کنم تا در این دوره تصویب شود.

وی اضافه کرد: در مجلس سیزدهم ۲۲ قانون مهم تصویب شد و در راستای نظارت هم ۲۲۴ بار سوال و استیضاح از وزرا در این مجلس انجام شده است.

ذوالنوری، کار اصلی نماینده مجلس نظارت بر گلوگاه‌های فساد و قانون گذاری است گفت: وظیفه نماینده نظارت، قانون گذاری، کنترل و جلوگیری از رانت و فساد است و اگر این کار و روند اصلاحی اتفاق بیفتد دیگرفقیری باقی نمی‌ماند و بستن گلوگاه‌های فساد در کشور وظیفه اصلی نماینده مجلس است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از بروز فساد۱۰۸ هزار میلیارد تومانی جلوگیری کردم و این موضوع را با حضور نماینده و وزیر مربوطه در مجلس پیگیری خواهم کرد و وزیر مربوطه هم باید پاسخ دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه و دلایل پیگیری اجرای برجام در دولت سیزدهم گفت: براساس بیانیه پایانی که قرار بر اجرای دوباره برجام بود اروپا و آمریکا سه شرط داشتند و این شرط‌ها شامل تلاش برای بهره مندی ایران از منافع اقتصادی بدون تضمین، تامین دغدغه و تضمین علائق کشور‌های منطقه و همکاری کامل با اروپا و آمریکا بود که این سه شرط برخلاف منافع ملی و حقوق مردم ایران بود و ایران این سه پیشنهاد را نپذیرفت و شروط طرف غربی مانع احیای برجام شد.

وی افزود: در برجام ما هزینه برجام را پرداخته کرده بودیم و طرف مقابل باید موانع را رفع می‌کرد تا ما بتوانیم از فواید اقتصادی آن استفاده کنیم، اما طرف غربی از این اقدام سر پیچی کرد و طرف مقابل است که باید زمینه‌های اجرا را فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار