وزیر اقتصاد خبر داد:

پرداخت خسارت به بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی بواسطه صندوق حوادث طبیعی ساختمان

خاندوزی گفت: در یک سال گذشته صندوق حوادث طبیعی ساختمان را برای حوادث و بلایای طبیعی داشتیم که موفق شد به بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی خسارت پرداخت کند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: ۱۳ آذر روز بیمه زمان مناسبی برای یادآوری زحمات صنعت بیمه است با توجه به این که در یک سال گذشته صندوق حوادث طبیعی ساختمان را برای حوادث و بلایای طبیعی داشتیم برای اولین بار این صندوق موفق شد بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی را پرداخت خسارت انجام دهد همچنین  دولت در بودجه ۱۴۰۳ برای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی پیشنهاد ارائه کرده است.

او افزود: اتفاق دیگر موافقت اصولی بیمه مشترک ایران و سوریه بود و در هفته آینده اولین بیمه نامه مشترک صادر خواهد شد. در سال آینده بنا بر سرمایه‌گذاری بیشتر برای کاهش نقاط حادثه خیز را داریم تا شاهد حوادث کمتری باشیم.

وزیر اقتصاد گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم صدور کروکی الکترونیکی است اولین تست مربوط به کروکی الکترونیکی با همکاری بیمه مرکزی و فراجا انجام شد و امیدواریم در آذر ماه در ۳۱ استان کشور این کروکی را افتتاح کنیم.

خاندوزی بیان کرد: با توجه به این‌که یکی از نیاز‌های کشور و صنعت بیمه تقویت بیمه اتکایی است تمهیدات خوبی اندیشده شده تا در سال ۱۴۰۳ شرکت ملی بیمه اتکایی فراگیری ملی خود را افتتاح کنیم.

او می‌گوید:در کشور سال گذشته آیین نامه تکافل ابلاغ و در سال ۱۴۰۲ اجرا شد و شرکت‌های متعددی به صدور آن مشغول هستند امیدواریم سال آینده شاهد فراگیری آن باشیم.

فرآیند انحلال موسسه نور بدون انتقال زیان خواهد بود

او گفت: در رابطه با انتقال سپرده‌های موسسه نور به بانک ملی با توجه به این که برای اولین بار یک تفاهم‌نامه منعقد شد هیچ زیانی متوجه دولت و بانک ملی نشده است بانک ملی می‌تواند از طریق نقد کردن دارایی‌ها اقدامات پشتیبانی خود را انجام دهد بانک مرکزی هم مکلف به اعطای خط اعتباری ویژه شده است. تمام فرآیند انحلال نور بدون انتقال زیان صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
یخرده از روشهای اقتصادی کشورهای موفق در اقتصاد الگو برداری کن اگه اختیاری داری
آخرین اخبار