عکاس تبریزی برنده جایزه عکاسی لیتوانی

محمد بقال‌اصغری عکاس تبریزی با مجموعه عکس مرزها برنده جایزه اول جشنواره بین المللی عکاسی خبری VILNIUS PHOTO CIRCLE در کشور لیتوانی شد.

هفدهمین دوره جشنواره بین المللی ویلنیوس در سالجاری میلادی در ۲ بخش Circle of life (دایره زندگی) و Homework (تکلیف شب) و با موضوع مرز‌ها در شهر ویلنیوس پایتخت کشور لیتوانی برگزار شد.

طی برگزاری این جشنواره عکاسان مطبوعاتی و فعالان عکاسی خبری از سراسر جهان گردهم می‌آیند و آثار خود را برای داوری و برگزاری نمایشگاه به دید عموم می‌گذارند.

محمد بقال اصغری همراه با ۲ عکاس دیگر شامل صفا ایول از ترکیه و گرته تورکونایته از گرجستان فینالیست‌های بخش دایره زندگی بودند که در نهایت هیات داوران جایزه یک هزار و ۷۰۰ دلاری دوربین عکاسی و مقام اول این بخش را به نماینده تبریز و ایران اهدا کرد.

بقال اصغری متولد سال ۱۳۷۴ از عکاسان مستند اجتماعی تبریز است که فعالیت رسمی و حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۹ شروع کرده و جوایز متعدد بین‌المللی و کشوری را کسب کرده است.

نفر دوم جشنواره عکس سال آمریکا (poy)، برگزیده جشنواره days japon در کشور ژاپن، نفر اول ششمین جشنواره فیروزه تبریز، نفر اول جشنواره عکس راه آهن، منتخب عکاس مستند سال ایران، نفر دوم گرنت عکاسی انگلیس از جمله افتخارات عکاس تبریزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.