با راه انداختن جنگ در اوکراین و تحریم گاز روسیه؛

آمریکا بیش از ۵۰ میلیارد یورو از فروش گاز مایع به اروپا سود کرد

شرکت‌های آمریکایی با آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، گاز مایع را دو برابر قیمت و به ارزش تقریبی ۶۶.۷ میلیارد یورو به اتحادیه اروپا فروخته‌اند.

بر اساس داده‌های سازمان آمار اروپا (یورواستات)، اتحادیه اروپا در طول ۲۰ ماه از فوریه ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳، تقریباً ۶۱ میلیارد متر مکعب گاز از شرکت‌های آمریکایی به قیمت ۶۶.۷ میلیارد یورو خریداری کرده اند. طبق این آمار به طور متوسط اتحادیه اروپا هر ماه ​​۳.۱ میلیارد متر مکعب گاز مایع به قیمت ۳.۳ میلیارد یورو خریداری کرده است. 

به گزارش نووستی، در این مدت، یک سال قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده به طور متوسط ​​ماهانه ۱.۲۵ میلیارد متر مکعب گاز به ارزش ۷۲۵ میلیون یورو به اتحادیه اروپا می‌فروخت. به این ترتیب، «ارزش افزوده» تحریم‌های ضد روسیه برای شرکت‌های گاز آمریکایی در بازار اروپا طی یک دوره ۲۰ ماهه به ۳۶ میلیارد متر مکعب رسید. این جنگ برای اروپایی‌ها ۵۲.۲ میلیارد یورو هزینه داشت که به عبارت دیگر اروپایی‌ها با آغاز جنگ اوکراین دو برابر برای خرید هر متر مکعب گاز مایع به آمریکا پرداخت کردند.

نکته قابل توجه این است که طرف روسی بار‌ها اعلام کرد که اروپا با خودداری از خرید سوخت از آمریکا اشتباه فاحشی مرتکب شد و با افزایش قیمت‌ها دچار وابستگی جدید و شدیدتری خواهد شد. مسکو اعلام کرد که با وجود برخی تحریم ها، اروپایی‌ها همچنان به خرید نفت و گاز روسیه از طریق واسطه‌ها، اما با قیمت بالاتر، ادامه می‌دهند.

پیش از این، «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه در سخنرانی در مجمع اقتصادی شرق (EEF) اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه از ابتدای سال جاری به طور پیوسته در حال رشد بوده است و تقاضا در اروپا و آسیا حتی از تولید هم فراتر رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
بیخود نیست اروپا گرونی بیداد میکنه
آخرین اخبار