۹ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری بستری هستند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.

 

دکتر علی احمدی اظهار داشت: طی یک هفته اخیر از ۲۹۹ مورد مشکوک مبتلا به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری، تست ۶ نفر مثبت گزارش شد.

وی افزود: در حال حاضر ۹ بیمار به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بستری هستند.

دکتر احمدی ادامه داد: از این تعداد، تست ۶ نفر مثبت قطعی و یک نفر در بخش مراقبت ویژه تحت مراقبت است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛ هم اکنون سویه غالب بیماری‌های ویروسی در استان آنفلوآنزا است و لازم است هم استانی‌های مراقبت لازم را برای پیشگیری از آن داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم ÷زشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ نفر در استان به آنفولانزا مثبت مبتلا هستند که ۱۳ نفر اطفال و ۲۱ نفر بزرگسال می‌باشد.

دکتر احمدی اضافه کرد:  از این تعداد ۱۰ نفر در بخش icu بیمارستان بستری هستند که ۵ نفر از این بیماران با تنفس از طریق لوله گذاری (اینتوبه) تحت مراقبت می‌باشند.

وی شستشوی مداوم دست ها، بپوشانید دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، دوری از تجمعات و مکان‌های شلوغ و استفاده از ماسک در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی را از اقدامات ضروری برای پیشگیری از انفلوانزا عنوان کرد.

دکتر احمدی با بیان اینکه سرما خوردگی و آنفولانزا علائمی مشابه دارند درخصوص تفاوت این دو بیماری گفت:. سرما خوردگی معمولا خفیف‌تر است در حالی که آنفولانزا علائم شدید تری دارد، سرما خوردگی معمولا علاوه بر احساس خستگی با عطسه، سرفه و آبریزش بینی همراه است. ممکن است همراه تب نبوده یا تب پایین وجود داشته باشد. هچنین ممکن است کوفتگی عضلانی یا سوزش گلو، اشک ریزش وسر درد هم دیده شود. آنفولانزا معمولا به طور ناگهانی شروع شده و بسیار آزار دهنده است. بیمار احساس ضعف و خستگی می‌کندو تب دارد.

وی گفت: علائـــم دیگر شامل سرفه‌های خشک، آبریزش از بینی، لرز، درد عضلانی، سر درد شدید، درد چشم وگلو درد ممکنست دیده شود. مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آنفولانزا کاملا خوب شود، اما در سرما خوردگی این مدت کوتاه‌تر است.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: اگرچه مردم اغلب واژه‌ی آنفولانزا را برای هر نوع بیماری به کار می‌برند که نشانه‌هایی مانند آنفولانزا دارد، لیکن آن یک بیماری ویروسی مجزا با نشانه‌های ویژه‌ی خود است و به‌طور معمول در زمان‌های ویژه‌ای از سال، پایان پاییز و طی زمستان، رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار