تحلیل مجلس سنا؛

آمریکایی‌ها ده‌ها هزار دلار بیشتر خرج می‌کنند تا سطح پیشین زندگی خود را حفظ کنند

نتایج یک تحلیل مجلس سنای آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور برای حفظ استاندارد‌های زندگی دو سال پیش خود، باید ده‌ها هزار دلار بیشتر خرج کنند. 

تجزیه و تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد یک خانواده معمولی آمریکایی باید سالانه ۱۱ هزار و ۴۳۴ دلار بیشتر خرج کند تا بتواند همان استاندارد زندگی خود را در ژانویه ۲۰۲۱ (دو سال پیش) حفظ کند. 

به گزارش سی‌بی‌اس، این تحلیل که توسط اعضای جمهوری‌خواه کمیته مشترک اقتصادی سنای آمریکا انجام شده، نشان دهنده فشار مالی بر بسیاری از خانواده‌ها در این کشور است.

با این حال، دولت بایدن تحلیل اقتصادی مجلس سنا را «ناقص» می‌خواند. سخنگوی کاخ سفید می‌گوید درآمد سرانه از دسامبر ۲۰۲۰، اندکی قبل از مراسم تحلیف جو بایدن به میزان ۱۶ درصد افزایش یافته است.

رسانه‌ها نیز در ماه‌های اخیر اعلام کرده‌اند که تورم آمریکا در حال کاهش است. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان می‌گویند که آن را احساس نمی‌کنند. نظرسنجی موسسه اقتصادی «بنکریت» نشان می‌دهد ۶۰ درصد آمریکایی‌های شاغل معتقدند طی ۱۲ ماه گذشته، درآمد آنان همگام با تورم افزایش نیافته و عقب مانده است. 

داده‌ها نشان می‌دهد میانگین دستمزد ساعتی کارگران از ژانویه ۲۰۲۱ به میزان ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است که با افزایش ۱۷ درصدی تورم در مدت مشابه فاصله دارد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد هزینه‌های اضافی آمریکایی‌ها برای حفظ استاندارد‌های زندگی بیش از همه صرف غذا، حمل و نقل، مسکن و انرژی می‌شود. 

تورم همچنین بیشترین ضربه را به خانواده‌های کم‌درآمد وارد کرده است، زیرا هزینه‌های غذا و نیاز‌های اولیه بیش از دیگر موارد افزایش یافته است و یک فرد کم‌درآمد سهم بیشتری از هزینه‌های خود را صرف خرید این اقلام می‌کند. 

ژن لودویگ، رئیس موسسه «رفاه اقتصادی مشترک لودویگ» می‌گوید: «وضعیت آمریکایی‌هایی با درآمد متوسط و پایین به اندازه کافی خوب نیست». موسسه او در تحلیلی جداگانه دریافته است که آمریکایی‌ها در سال گذشته به طور متوسط ۱۴ هزار دلار در سال برای پوشش نیاز‌های اساسی کم آورده‌اند. 

پیش از این، یک نظرسنجی دیگر سی‌بی‌اس نیوز نشان داد که در پاییز امسال، افراد بیشتری نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا مشکلات مالی داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
من یکی ازبستگانم استاد دانشگاه هست بخدا ازدرامدش راضی هست به امام قسم راضی هست شاید مهاجران نیجریه و سومالی وافغانستانی که بخاطر جنگ داخلی فرارکردند نه سوادی وسرمایه ای به آمریکا پناهنده شدند صدق کنه ولی برای عموم مردم نیست فقط دورغ نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
نه اینکه ما خرج نمیکنیم.
آخرین اخبار