تماس تلفنی پرتنش پاپ و رئیس اسرائیل درباره غزه

یک روزنامه آمریکایی از گفتگوی تلفنی پرتنش و خصوصی پاپ و رئیس رژیم صهیونیستی در اواخر اکتبر درباره جنگ غزه خبر داد.

واشنگتن پست گزارش داد که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اواخر اکتبر درباره غزه با اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل مکالمه تلفنی داشت و طبق گفته اطرافیان این گفتگو پرتنش بوده است.

به نوشته این روزنامه در گفتگوی تلفنی پاپ و هرتزوگ که به تازگی رسانه‌ای شده است «اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل، تماس تلفنی پرتنشی با پاپ فرانسیس داشته است. رئیس اسرائیل در حال توصیف وحشتی بود که پس از حمله حماس در ۷ اکتبر بر کشورش وارد شد، اما پاپ فرانسیس پاسخی صریح داد.»

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی آشنا با این تماس که نخواست نامش فاش شود، گفت: پاپ در جریان تماس با هرتزوگ پاسخ داد که «جواب تروریسم با تروریسم ممنوع است» و گفت که مسئولین باید پاسخگو باشند، نه غیرنظامیان.

واتیکان از توضیح اینکه آیا پاپ حمله اسرائیل در غزه را به صورت علنی تروریسم توصیف کرده است خودداری کرد. اما آن در بیانیه‌ای به واشنگتن پست، تماس تلفنی پاپ و هرتزوگ را تایید کرد. در این بیانیه آمده است: «این تماس تلفنی، مانند سایر تماس‌ها در همان روزها، در چارچوب تلاش‌های پاپ برای مهار جدی درگیری در سرزمین مقدس انجام شد».

سخنگوی واتیکان به خبرنگاران گفت که پاپ، تا آنجا که می‌داند، کلمه «نسل‌کشی» را به زبان نیاورده است، اما او به طور قطع آن را رد نکرده است. پاپ مرتباً نسبت به رنج مردم غزه هشدار داده است.

سخنگوی دفتر رئیس اسرائیل نیز از اظهار نظر خودداری کرد و گفت: ما تمایلی به رجوع به گفتگو‌های خصوصی نداریم.

واشنگتن پست خاطرنشان کرد که اظهارات پاپ، محکومیت گروه‌های طرفدار اسرائیل مانند کمیته یهودیان آمریکا را به دنبال داشته است و تنش‌های تاریخی بین برخی از سران یهودی و واتیکان را دوباره شعله‌ور کرد و همچنین برخی از سازمان‌های طرفدار اسرائیل از اظهارات پاپ ابراز نگرانی کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
اسراییل نابود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
پول چه ها میکند پاپ را هم خریدند
آخرین اخبار