آئین شکرانه برداشت کیوی در تالش

آئین شکرانه برداشت محصول کیوی با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی در تالش برگزار شد.

سرپرست فرمانداری تالش در آئین شکرانه برداشت کیوی که در ورزشگاه پوریای ولی این شهرستان برگزار شد گفت: این شهرستان به‌عنوان بزرگترین تولید کننده محصول کیوی در سطح استان تاثیر بسزایی داشته و یکی از محصولات درآمدزا است که قابلیت ایجاد اشتغال بالایی دارد.

ایرج موذن، راه‌اندازی مرکز تحقیقات کیوی در تالش را یکی از نیاز‌های ضروری کیوی کاران در این شهرستان عنوان کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی کیوی که مستلزم ایجاد کارخانه‌های تولیدی با میوه کیوی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای تجهیز باغات، تامین آب مطمئنه و برق رسانی به چاه‌های باغات کیوی، تامین نهاده‌های کشاورزی یارانه دار برای باغداران فعال در این عرصه موجب رونق هر چه بیشتر این محصول می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاوری گیلان هم در حاشیه برگزاری آئین شکرانه برداشت کیوی در تالش گفت: تولید این محصول برای کشور حائز اهمیت و ارزآور است بطوریکه به بیش از ۳۰ کشور دنیا با نام محصول کیوی ایران صادر می‌شود.

صالح محمدی با بیان اینکه سالانه ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تن کیوی در گیلان تولید می‌شود افزود: این استان دارای ۷ هزار و ۵۶۰ هکتار باغ کیوی است.

وی گفت: همچنین سالانه بیش از ۲۱۰ هزار تن محصول کیوی کشور، از گیلان صادر می‌شود، ضمن اینکه ۵۰ درصد محصول کیوی استان به اتحادیه اوراسیا به عنوان بازار اصلی و هدف ما صادر و بقیه نیز به سایر کشور‌ها از جمله عراق، امارات متحده و افغانستان به صورت نیاز بازار‌های منطقه صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاوری گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از باغات کیوی از نهال‌های جدید برخوردار است که در سال‌های آینده افزایش تولیدخواهد یافت؛ باید با رعایت موارد یاد شده ضمن حفظ بازار هدف در تصاحب بازار‌های تازه تلاش کرد.

در حاشیه آیین شکرانه برداشت کیوی در تالش، محصولات مختلف کشاورزی، کود‌های شیمیایی، ماشین الات و محصولات ارگانیک کشاورزی و غذا‌های محلی شهرستان به نمایش گذاشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.