نماینده ولی فقیه گیلان:

نقش روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی در تاریخ ایران بی بدیل است

نماینده ولی فقیه گیلان گفت: خدمات و تلاش میرزا کوچک جنگلی برای اقتدار ملت ایران و تاریخ تشیع ماندگار شده است.

آیت الله فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای این شهر گفت: شهادت میرزا کوچک جنگلی در ۱۱ آذر و شهادت آیت الله سید حسن مدرس در ۱۰ آذر نشان از تلاش این ۲ روحانی مبارز و مجاهد برای اقتدار ایران است که خدمات شان نقش بی بدیلی را در تاریخ ایران اسلامی و تاریخ تشیع ماندگار کرد.

امام جمعه رشت به سخنان رهبر انقلاب در خصوص شخصیت میرزا کوچک اشاره کرد و افزود: بنا بر فرمایش رهبر انقلاب میرزا کوچک جنگلی یک واحد میناتوری از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را در گیلان بنا گذاشت و قیام نهضت جنگل در تاریخ این سرزمین به ثبت رسید. 

آیت الله فلاحتی همچنین به خدمات آیت الله مدرس این روحانی مبارز برای عزت ایران در مجلس اشاره کرد و افزود: بسیاری از رجال سیاسی سر سفره پر برکت انقلاب نشسته اند، اما نسبت به تلاش افرادی که برای ایران اسلامی آبرو و جان گذاشتند ناسپاس هستند.

وی با بیان اینکه هرکسی در هر لباس و جایگاهی علیه نظام اسلامی اقدامی کند و جامعه دچار التهاب نماید حرام است افزود: نباید یه مشکلی در جایی که می‌بینیم فریاد بزنیم و خدمات نظام را زیر سوال ببریم بلکه با آرامش در جامعه خدمات بسط داده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه گیلان همچنین با اشاره به درپیش بودن 2 انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه گفت: در ایام انتخابات گاهی برخی افراد اقدام به انتشار مطالب کذب علیه دیگران کرده که طبق قوانین اسلام حفظ آبروی مسلمان واجب است و باید شانیت هر فرد مسلمان مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی حفظ آبرو و حثیت افراد را وظیفه شرعی افراد دانست و افزود: در دیداراخیررهبر انقلاب اسلامی با بسیجیان مبنی بر فعالیت برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی که آبروی انسان‌ها را با انتشار مطالب به خطرمی اندازند تاکید بر حفاظت از حیثت و آبروی افراد شده است.

امام جمعه رشت در ادامه با تبیین ویژگی های یک نماینده در تراز انقلاب گفت: براساس منویات رهبرمعظم انقلاب یک نماینده اصلح باید از4 ویژگی مهم ایمان،کارآمدی، دلسوزی و شجاعت برخوردار باشد.

وی همچنین به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره و تصریح کرد: دو وظیفه مهم دانشجویان، در جامعه امروزی تحصیل علم و دانش، تربیت و افزایش بینش سیاسی و انقلابی است که باید بدان اهتمام بورزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.