پیشکسوت سینما و تلویزیون:

لازمه بازیگری، تداوم شیفتگی، عشق و صبر است

داریوش ارجمند با اشاره به اینکه هنر راه میانبر ندارد، گفت: لازمه و ضرورت هنر و بازیگری، تداوم شیفتگی، عشق و صبر است.

دورهمی کانون‌های هنری دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با هنرمند پیشکسوت، استاد داریوش ارجمند با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان و جمعی از مسئولین و هنرمندان سینما و تئاتر شهرستان رفسنجان در محل سالن شهید پرتوی دانشگاه برگزار شد.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در این مراسم اظهار داشت: هنر بازیگری را از شهرستان شروع کردم؛ زیرا در شهرستان فرصت‌های بیشتری برای جوانان است که به این مقولات بپردازند و صدماتی هم از جمله دور از امکانات، شناخت و یادگیری وجود دارد.

وی افزود: هنر و بازیگری چیزی نیست که با یک و دو کار حاصلش به دست بیاید، چند خصیصه بازیگر باید داشته باشد که اولین آن عشق است اگر به این حرفه عشق ندارید آن را رها کنید.

استاد ارجمند با اشاره به اینکه هنر راه میانبر ندارد؛ اگر کسی در بازیگری می‌خواهد پیشکسوت شود، باید تمام راهی را که آمده بیاید، تصریح کرد: لازمه و ضرورت هنر، تداوم شیفتگی، عشق و صبر است.

لازمه بازیگری، تداوم شیفتگی، عشق و صبر است

وی بیان داشت: انسان در طول تاریخ خودش پنج دستاورد علم، فلسفه، هنر، عرفان و مذهب را به دست می آورد تا با این پنج پدیده جهان خودش را معنی کند که چتر هنر گسترده‌تر از همه این دستاوردهاست.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: هنر باید بیانگر هنر، وضعیت و فلسفه وجود، چرایی و چگونگی ما باشد، اینکه چرا به وجود آمدیم و چگونه باید در این جهان باشیم همه این چهار پدیده برای حقانیت حرفشان به سراغ هنر می‌آیند.

وی هنر را یک روند بدون توقف رو به جلو دانست و افزود: بازیگری تغییر جایگاه انسان از خودش به انسان دیگری و سرنوشت تعیین نشده‌ای در نمایش نامه است.

وی تصریح کرد: وظیفه کسی که سمت فیلمسازی و بازیگری می‌رود این است که دنیا و تاریخ را بشناسد و ما تاریخ علم، جغرافیا، وقایع، روانشناسی، هنر، جنایت، جرم و سیاسی داریم که انسان زاده همه این تاریخ‌ها است.

استاد ارجمند عنوان داشت: انسان کار‌هایی که انجام می‌دهد، تحت تاثیر روان شناسی است؛ یعنی هر عملی انجام می‌دهد تحت تاثیر جمعیت است. نفوذ به روان انسانی کار دشواری است؛ اما در طول تاریخ هنر نمایش این کار را کرده است.

در این مراسم، کانون‌های تئاتر و موسیقی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در حضور این پیشکسوت سینما و تلویزیون به اجرای تئاتر پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.