مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان:

سمنان میزبان یک‌ششم از پهنه محیط زیست کشور است

ظاهری با اشاره به تنوع زیستی و پهنه وسیع مناطق تحت مدیریت اداره کل استان سمنان گفت: یک‌ششم مساحت تحت مدیریت حفاظت محیط زیست کشور مربوط به استان سمنان است.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: حدود ۶۰ درصد از گونه‌های پستانداران کشور در مناطق حفاظت شده این استان زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین پارک ملی خشکی ایران در استان سمنان به نام پارک ملی کویر قرار دارد، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گونه انقراضی در استان وجود نداشته است و گونه یوزپلنگ در خطر انقراض است، اما با تلاش‌ها شاهد جمعیت پویای این گونه در طبیعت استان هستیم.

ظاهری اضافه کرد: زیست گربه‌سانان، زیست گورخر ایرانی به عنوان تنها تک سم علف خوار ایرانی، پرنده اندمیک(انحصارا بومی) زاغ بور از جمله تنوع زیستی در استان سمنان هستند.

وی با اشاره به وسعت و تنوع زیستی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان سمنان، تاکید کرد: محیط‌بانان با تمام توان با وجود کمبود نیروی انسانی خدمت‌رسانی می‌کنند و در اولین کنگره خانواده شهدا و محیط زیست در هفته بسیج که در خوزستان برگزار شد، سه خانواده شهید و سه جان‌نثار در کنگره ملی بزرگداشت شهدا و ایثارگران محیط زیست از این استان تجلیل شدند.

ظاهری با بیان اینکه ۶۰ خانواده ایثارگر، ۲۳ فرزند شهید در محیط بانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۴۰ درصد از نیروی انسانی شاغل در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان را خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.