پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه فیبر نوری در زنجان سرمایه گذاری شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از سرمایه گذاری حدود پنج هزار میلیارد ریالی در شهر زنجان برای طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبر داد.

حامد سرایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر زنجان به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

این مسوول گفت: در این راستا تاکنون در مناطق سرجنگلداری، وحیدیه، شهرک نگین و بخش هایی از خیابان های امام خمینی(ره)، خواجه نصیرالدین طوسی، هفده شهریور، شهید بسطامیان، شهید شکارچی و نیز کمربندی خیام حفاری های مربوط به داکت گذاری فیبر نوری انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از هشت کیلومتر حفاری فیبر نوری در شهر زنجان جهت توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت در قالب مشارکت بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهرداری زنجان و شرکت بخش خصوصی در حال اجراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به حجم سرمایه گذاری برای پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، گفت: این سرمایه گذاری از سوی شرکت بخش خصوصی انجام می شود که بخشی از آن مورد حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: امیدواریم با تحقق این طرح بزرگ، مشکلات مربوط به محدودیت شبکه توزیع درون شهری برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برطرف شود و مشترکین بتوانند اینترنت بر روی بستر فیبر نوری با سرعت هایی معادل چند ده برابر سرعت اینترنت ای دی اس ال را تجربه کنند.

سرایی عنوان کرد: حفاری های انجام شده با عرض حداکثر ۱۰ سانتی متر و با حداقل تخریب در سطح آسفالت انجام می شود و با توجه به حجم و گستردگی پروژه در سطح شهر، طراحی مسیرها با کمترین میزان حفاری در خیابان های آسفالت شده صورت می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.