منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت:

بیش از ۹۰ درصد منابع ملی خلع ید شده در سردشت مربوط به جنگل است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: امسال ۷۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از متصرفان غیرقانونی بازپس‌گیری شده که ۹۲ درصد این میزان شامل ۶۵ هکتار به جنگل اختصاص دارد.

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: از این ۷۰ هکتار از اراضی ملی ۶۵ هکتار جنگل و پنج هکتار نیز مرتع بوده که با تلاش ماموران منابع طبیعی از چنگال متخلفان بازپس گیری شده و در اختیار دولت قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا ۵۵ فقره پرونده تشکیل شده و دستگاه قضا رای به محکومیت متخلفان و رهاسازی عرصه‌ها داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با اشاره به رسیدگی ۲۲۵ فقره پرونده دیگر در این خصوص اضافه کرد: برای ۳۸ فقره پرونده حکم قطعی و ۱۳۰ پرونده نیز حکم بدوی صادر شده که با اجرای احکام آن ۶۹ هکتار دیگر از اراضی ملی رهاسازی خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: از این تعداد ۷۳ پرونده مربوط به قطع درخت، سرشاخه زنی و چرای غیر مجاز است.

وی در خصوص مهار آتش سوزی در اراضی ملی سردشت نیز گفت: امسال ۴۸ فقره آتش سوزی در اراضی ملی این شهرستان مهار شده و با وجود تلاش ماموران این اداره، ۲۱۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع به صورت سطحی طعمه حریق شد.

ابراهیمی افزود: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.