رییس هیات دو و میدانی استان زنجان:

نبود پیست استاندارد از چالش‌های دو و میدانی زنجان است

رییس هیات دو و میدانی استان زنجان گفت: نبود پیست استاندارد ۴۰۰ متر در سطح استان از چالش‌های پیش روی توسعه این رشته در استان است و باید برنامه ریزی لازم برای تامین آن صورت گیرد.

محمد رستمی  رییس هیات دو و میدانی استان زنجان با بیان اینکه  نبود پیست استاندارد از چالش‌های دو و میدانی زنجان است گفت: اگرچه در زنجان یک سالن سرپوشیده دو و میدانی وجود دارد اما نمی توان مسابقات دوی استقامت بیش از سه هزار متر را در آن انجام داد.

وی گفت: نبود پیست استاندارد موجب شده دو و میدانی استقامتی زنجان با افت مواجه شود.

رییس هیات دو و میدانی استان زنجان ادامه داد: با رایزنی انجام شده با اداره کل ورزش و جوانان استان مقرر شده پیست استاندارد دو و میدانی مجموعه ورزشی انقلاب زنجان در اختیار این هیات ورزشی قرار گیرد که زیر سازیهای آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پیست دو و میدانی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان نیز می تواند در توسعه و پیشبرد این رشته مفید باشد، اظهار داشت: متاسفانه این پیست به بهره برداری نرسیده است.

این مسوول خاطر نشان کرد: توجه به این رشته ورزشی می تواند علاوه بر رشد و شکوفایی آن موجب جذب علاقه مندان و نخبگان زیادی به دو و میدانی شود.

وی گفت: در زمان حاضر وضعیت این رشته ورزشی نسبت به سال های گذشته بهتر شده است اما با دهه های طلایی خود فاصله دارد.

رستمی افزود: دوران طلایی رشته دو ومیدانی استان به سال های ۶۰ تا ۷۰ باز می گردد که نخبگان زیادی را به جامعه ورزشی کشور تحویل داد.

وی با بیان اینکه این رشته مدتی به دلیل بی مهری ها دچار افول شد، اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته این رشته ورزشی به رشد و پویایی رسیده است.

این مسوول ورزشی ادامه داد: کسب مقام سوم نوجوانان و جوانان دو و میدانی کار در مسابقات استعدادهای برتر کشوری نمود این مساله مهم است.

وی با بیان اینکه این نتایج مسیری برای تقویت رشته دو و میدانی در رده سنی بزرگسالان است، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها مسابقات دو قهرمانی صحرا نوردی کشور هفته آینده در بندر انزلی برگزار خواهد شد که تیم نوجوانان و جوانان این استان هم با اقتدار در آن حضور خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.