استاندار مرکزی خواستار برندسازی لوبیا و زعفران خمین شد

استاندار مرکزی خواستار برندسازی لوبیا و زعفران در شهر قورچی باشی و خمین شد و گفت: این مهم ماموریت جهاد کشاورزی است و باید در این زمینه ورود کرد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی عصر جمعه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره لوبیا و محصولات کشاورزی شهر قورچی باشی افزود: فعالان اقتصادی و علاقمندان به فعالیت در بخش بسته بندی زعفران با مراجعه به جهادکشاورزی مجوز‌های لازم را دریافت کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: ناترازی‌ها در محور‌های مواصلاتی این شهرستان از دولت‌های گذشته به ارث رسیده است و در ۲ سال اخیر اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار مرکزی، آب شرب و کشاورزی را اولویت‌های مهم استان بیان کرد و گفت پس از ۲۰ سال، آب زیرزمینی از آب صنایع جدا شد و صنایع پر مصرف برای تحویل آب باید قیمتی معادل آب دریا پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: صنایع پر مصرف آب باید از پساب استفاده کنند و اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم در استان مرکزی آغاز شده است.

مخلص الائمه افزود: سالهاست که مقام معظم رهبری منابع خوبی از صندوق توسعه ملی را برای توسعه شیوه آبیاری نوین در اختیار دولت‌ها قرار داده و در ۲ سال اخیر گام‌های بلندی در استان برداشته شده است.

فرماندار خمین نیز در این آیین با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره لوبیا گفت: قورچی باشی خواستگاه تولید، دانش و توسعه لوبیا است و این محصول از این خطه به دیگر شهر‌های استان مرکزی، همدان و لرستان گسترش یافته است.

حمید کمانکش با اشاره به تکمیل زنجیره تولید شامل کاشت، داشت و برداشت لوبیا در قورچی باشی، ادامه داد: محور‌های مواصلاتی از جمله زیرساخت‌های توسعه این محصول کشاورزی است.

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر باندازه ۱۸ سال گذشته در محور مواصلاتی خمین به قورچی باشی کار شده است.

فرماندار خمین جانمایی نامناسب برای ناحیه صنعتی شهدای خرمدشت را یکی از مسائل قورچی باشی بیان کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره اینکه کاهش قیمت پایه زمین و تامین آب، برق و گاز در این ناحیه صنعتی موجب حضور سرمایه گذاران صنایع تبدیلی می‌شود، گفت: احداث پست ۴۰۰ در خرداد سال آتی اتفاقات خوبی را در این منطقه رقم خواهد زد.

برچسب ها: زعفران ، برندسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.